Dacia a vândut în primele opt luni din acest an un total de 461.300 de vehicule, pe cele 44 de piețe internaționale pe care este prezentă sub siglă proprie, potrivit informațiilor Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Compania publică, în mod normal, cifrele de vânzări globale doar la final de semestru. Volumul din intervalul analizat este mai mare cu aproape 6 procente față de cel de anul trecut, ceea ce reprezintă o performanță într-un moment în care industria auto se află într-un echilibru precar din acest punct de vedere.
Rezultatul vine la finalul unei luni august în care vânzările s-au ridicat la 44.110 unități, cu aproape 9 procente peste cel de anul trecut, de asemenea o valoare foarte bună într-o lună în care de obicei vânzările sunt slabe și uzinele se află în vacanță.

Marca românească deținută de grupul Renault a avut un plus de aproape 4.000 de vehicule vândute, în luna a opta, și a ajuns la aproape 8.000 de vehicule în plus, pe întreg intervalul, ceea ce înseamnă că performanța din august a dublat practic rezultatul pe întreg anul.
Dacia rămâne la o cotă de aproape un procente din piața de vehicule globală, având aproximativ jumătate din vânzările și cota de piață a mărcii Renault.
Cea mai importană piață a mărcii Dacia rămâne Europa, unde brandul de la Mioveni a vândut 37.000 de autovehicule în luna august, în creștere cu 8,4%, și a ajuns la 400.000 de unități în primele opt luni ale anului, având aproape 4 procente creștere a vânzărilor. Cota de piață a mărcii, în regiune, se apropie de 5%, având o ușoară creștere față de anul trecut.
Cele mai vândute modele ale mărcii Dacia rămâne Sandero, care are aproximativ 210.000 de unități vândute la nivel global, urmat de Duster, cu 180.000 de unități, SUV-ul fiind pe un trend crescător generat de lansarea noii generații, în urmă cu un an.

Pentru a atinge performanțele din 2019, Dacia are nevoie de un elan foarte mare în ultimul trimestru al acestui an, iar perioada de lansare a versiunii revizuite a lui Sandero nu este neapărat un factor pozitiv, având în vedere că potențialii clienți ar putea amâna decizia de cumpărare pentru momentul lansării noului model.
Pe de altă parte, trendul de creștere pe care se află Bigster ar putea împinge și mai mult performanțele, mai ales pe piețele majore, Germania, Franța și Marea Britanie. În acest moment, Bigster a depășit 30.000 de unități vândute și devine un reper pentru cifrele de vânzări ale mărcii, dar mai are destul până când ar putea atinge ținta de 100.000 de unități anual, pe care și-au propus-o șefii Dacia.
În 2019, Dacia vindea, în intervalul ianuarie – august, 480.200 vehicule, cu o lună august cu performanțe notabile: 52.500 de unități, în creștere cu 4% față anul precedent. Este important însă să amintim că la acel moment Dacia vindea și modelul comercial Dokker, care contribuia cu 30.000 de unități vândute la performanțele mărcii pe intervalul respectiv.

La final de an 2019, vânzările Dacia depășeau 690.000 de vehicule pe segmentul de autoturisme, la care s-au adăugat 46.000 de vehicule comerciale. În România, Dacia a vândut în acel an 55.000, iar în total, volumul vândut s-a ridicat la 736.500 de vehicule.
Anul acesta, cu ritmul lunar actual, Dacia ar putea depăși vânzările din 2019 pe segmentul de autoturisme, dar este greu de crezut că va putea atinge performanța generală de vânzări.
Dacia se pregătește să lanseze în acest final de an versiunile restilizate ale familiei Sandero, Jogger și Logan, precum și noua motorizare cu tracțiune 4x4 și cutie automată, pe cele două SUV-uri, Duster și Bigster.