Toyota intră în zona negativă

Toyota intră în zona negativă
scris 5 apr 2022

Toyota intră în zona negativă cu vânzările, în 2022, cu doar o lună înainte de finalul anului fiscal, din cauza crizei de semiconductori. Cifrele anunțate de constructorul japonez arată scăderi importante în Japonia, deși pe piețele internaționale a înregistrat creșteri.

Toyota se pregătește să încheie anul fiscal cu pierderi, cel puțin la nivelul vânzărilor, care după două luni din acest an sunt mai mici cu 1,6%, după cum arată datele publicate pentru luna februarie. În a doua lună a anului, marca Toyota a raportat o scădere de 1,5%, iar întreg grupul a raportat 1,6% declin, cu un total de 774.860 unități. În Japonia, vânzările grupului au totalizat în februarie 154.500 de unități, cu un declin de 22,1%, în timp ce pe piețele internaționale compania a raportat o creștere de 5,2 procente, cu un volum de 620.360 de unități, din care 599.625 au fost cele ale Toyota (inclusiv Lexus).

VIDEO Ford a testat tehnologia care schimbă, din mers, semafoarele pe verde CITEȘTE ȘI VIDEO Ford a testat tehnologia care schimbă, din mers, semafoarele pe verde

După două luni, grupul Toyota are un volum al vânzărilor de 1,6 milioane de unități, cu 1,4% mai mici decât în urmă cu un an. Toyota și Lexus au 1,45 milioane de autoturisme vândute, cu 1,6% mai puține decât în 2020. Scăderea a fost generată de situația de pe piața din Japonia, unde cele 313.296 unități vândute au fost mai puține cu 17,5% față de cele de acum un an, în timp ce în restul piețelor au înregistrat o creștere de 5,5%, cu 1,29 milioane de unități vândute.

Situația producției este destul de apropiată, cu 1,6 milioane de untiți asamblate (-1,4%), dar cu o distribuție diferită: 589.401 unități produse în Japonia și puțin peste 1 milion de unități produse în restul țărilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari toyota
productie toyota
criza de semiconductori