Trezoreria SUA a anunțat că vehiculele electrice ale Volkswagen, BMW, Nissan, Rivian, Hyundai și Volvo vor pierde accesul la un credit fiscal de 7.500 de dolari, conform noilor reguli pentru achiziția bateriilor, transmite Reuters.
Noile cerințe în vigoare vor reduce, de asemenea, creditele la jumătate pentru automobilul Tesla model 3 cu tracțiunea spate, la 3.750 de dolari, dar că alte modele ale Tesla vor păstra creditul integral de 7.500 de dolari, scrie News.ro.

4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Vehiculele care pierd credite începând de marți sunt BMW 330e, BMW X5 xDrive45e, Genesis Electrified GV70, Nissan Leaf, Rivian R1S și R1T, Volkswagen ID.4 precum și plug-in hybrid electric Audi Q5 TFSI e Quattro și plug-in hybrid electric Volvo S60.
Producătorul suedez de automobile Volvo este deținut în proporție de 82% de Zhejiang Geely Holding Group din China.
Regulile au ca scop eliminarea dependenței Statelor Unite de China pentru lanțurile de aprovizionare cu baterii pentru vehicule electrice și fac parte din efortul președintelui Joe Biden de a realiza 50% din vânzările de vehicule noi din SUA să fie de vehicule electrice sau PHEV, până în 2030.
Hyundai Motor a declarat într-un comunicat că se angajează să respecte planurile sale de vehicule electrice cu autonomie mare și că ”va utiliza prevederile cheie din Legea de reducere a inflației pentru a accelera tranziția la electrificare”.
VW a spus că este ”destul de optimist” că SUV-ul ID.4 se va califica pentru credit fiscal.
”Așteptăm documentația adecvată de la un furnizor pentru a determina eligibilitatea acestuia pentru credit”, a spus producătorul auto german.
Rivian și BMW au refuzat să comenteze, iar ceilalți producători auto nu au putut fi contactați imediat.
Trezoreria a anunțat, de asemenea, că Chevrolet Bolt și Bolt EUV electric de la General Motors se vor califica pentru creditul fiscal complet de 7.500 USD.
GM a spus mai devreme că se aștepta ca cel puțin unele dintre vehiculele sale electrice să se califice pentru creditul fiscal de 7.500 de dolari conform noilor reguli, inclusiv Cadillac Lyriq 2023 și SUV-ul Chevrolet Equinox EV și Blazer EV SUV.
Trezoreria a anunțat că toate vehiculele electrice GM se vor califica.
Anterior, Ford Motor și Chrysler, Stellantis au declarat că creditele fiscale pentru majoritatea modelelor lor electrice și PHEV vor fi reduse la jumătate, la 3.750 de dolari, pe 18 aprilie.
Trezoreria a confirmat calculele producătorilor de automobile.
Regulile au fost anunțate luna trecută și mandatate de Congres în august, ca parte a Legii de reducere a inflației (IRA), de 430 de miliarde de dolari.
IRA cere ca 50% din valoarea componentelor bateriilor să fie produse sau asamblate în America de Nord, pentru a se califica pentru 3.750 USD, și ca 40% din valoarea mineralelor critice să fie provenite din Statele Unite sau un partener de liber schimb, pentru un credit de 3.750 USD.
Legea, adoptată în august, impunea ca vehiculele să fie asamblate în America de Nord pentru a se califica pentru orice credit fiscal, eliminând aproape 70% dintre modelele eligibile la acea vreme.
La 1 ianuarie, au intrat în vigoare noi plafoane de preț și limite ale venitului cumpărătorilor.
Săptămâna trecută, Agenția pentru Protecția Mediului a propus noi reguli privind emisiile, care estimează că 60% din vânzările de vehicule noi în 2030 vor fi vehicule electrice.
Trezoreria a declarat în decembrie că vehiculele electrice neeligibile pentru creditul fiscal de consum de 7.500 de dolari s-ar putea califica pentru un credit de leasing comercial de 7.500 de dolari.