Trucul prin care Germania vrea să permită motoarele cu combustie ce folosesc e-fuels după 2035

Trucul prin care Germania vrea să permită motoarele cu combustie ce folosesc e-fuels după 2035
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 20 mar 2023

Germania a trimis o scrisoare Comisiei Europene prin care cere adoptarea unui act care să reglementeze combustibilii neutri CO2. Printr-un astfel de document juridic, motoarele cu ardere internă ce folosesc e-combustibili ar putea fi legale și după 2035.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Ultimele săptămâni au adus în atenția publică blocajul din procesul legislativ care ar trebui să parafeze interdicția motoarelor cu ardere internă începând din 2035. După o primă alianță cu Spania și Italia, Germania a convocat mai multe state pentru a deschide discuțiile pe margine carburanților sintentici.

 Se reia proiectarea Autostrăzii Brașov-Bacău CITEȘTE ȘI Se reia proiectarea Autostrăzii Brașov-Bacău

Aceștia au emisii de CO2, dar producția lor se face cu consum de CO2, deci la final ei sunt considerați neutri. La presiunea propriilor producători de automobile, Germania a început demersurile de blocare a legislației și de căutare a unei soluții pentru carburanții sintetici. Soluția pe care o propune Germania nu vine să modifice legislația, ci a găsit o portiță de scăpare prin care nu mai este necesar nici măcar votul Parlamentului European.

Automobilwoche a găsit scrisoarea pe care ministrul federal al transporturilor din Germania, Volker Wissin, a trimis-o lui Frans Timmermans, vicepreședintele Comisiei Europene și în care își detaliază soluția. Astfel, mașinile care vor folosi e-combustibili ar urma să primească o compnesare a emisiilor, similar cu cele care sunt făcute în prezent la calculul emisiilor de CO2, pentru motorizări electrice și hibride.

Cu ajutorul acestor compensări de emisii, mașinile cu motorizări bazate pe e-fuels ar avea „pe hârtie” emisii zero de CO2. Singura necunoscută este cum vor fi împiedicate aceste automobile să folosească combustibili fosili, având în vedere că, din punct de vedere al conținutului, aceștia sunt identici cu e-fuels.

Tesla domină piața de mașini premium din SUA: vânzări duble față de Mercedes și BMW, în 2023 CITEȘTE ȘI Tesla domină piața de mașini premium din SUA: vânzări duble față de Mercedes și BMW, în 2023

Wissin a solicitat lui Timmermans o serie de „măsuri obligatorii pe termen scurt”, respectiv emiterea unui act delegat care să suplimenteze acordul care se află în prezent în proces de adoptare. Un astfel de act nu ar ave nevoie de o reluare a negocierilor, ci ar face parte integrantă din acordul inițial. Statele membre ar avea la dispoziție două luni pentru a ridica obiecții. Comisia Europeană ar urma să reglementeze printr-un alt act statutul carburanților neutri CO2, categorie în care se încadrează e-combustibilii.

Potrivit actualului acord, adoptat de Comsia Europeană și care ar fi trebuit să fie confirmat de Parlamentul European luna aceasta, începând cu 2035, nivelul de emisii de CO2 pentru autoturismele noi, vândute pe piața UE, ar urma să fie zero.

Pentru a-și susține demersurile, Germania a realizat un sondaj de opinie în rândul populației, din care reiese că 67% din cetățenii țării sunt împotriva interzicerii motoarelor cu benzină sau diesel, în 2035.

viewscnt
Afla mai multe despre
emisii zero
motoare cu combustie 2035
e-fuels