Un mecanic de tren din Japonia și-a dat în judecată angajatorul după ce a fost amendat pentru o întârziere de 1 minut

Un mecanic de tren din Japonia și-a dat în judecată angajatorul după ce a fost amendat pentru o întârziere de 1 minut
Profit.ro
Profit.ro
scris 11 nov 2021

Un mecanic de tren japonez și-a dat în judecată angajatorul după ce a fost amendat cu 56 de yeni (2,12 lei) pentru că a provocat o scurtă întârziere sistemului național de căi ferate recunoscut pentru punctualitate, informează BBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Operatorul feroviar JR West l-a amendat pe angajat pentru că a provocat o întârziere a operațiunilor de 1 minut, întrucât a confundat trenul pe care trebuia să-l preia. Compania a susținut că angajatul nu a lucrat în intervalul de întârziere și că a aplicat principiul "fără muncă, fără plată", arată Digi 24.

Securizarea muncii de la distanță CITEȘTE ȘI Securizarea muncii de la distanță

Acum, mecanicul cere 2,2 milioane de yeni (19.407 dolari) drept daune morale pentru stresul prin care a trecut.

Potrivit site-ului japonez de știri Soranews24, mecanicul urma să conducă un tren fără pasageri către stația Okayama, în iunie 2020, însă a mers la peronul greșit. Când a realizat greșeala, s-a grăbit să ajungă la peronul corect, însă transferul mecanicilor fusese deja întârziat cu două minute, conducând la o întârziere de 1 minut la plecarea trenului, plus o întârziere de 1 minut la menținerea trenului în depou.

JR West l-a amendat inițial pe bărbat cu 85 de yeni (3,21 lei), însă a redus amenda la 56 de yeni (2,12 lei) după ce angajatul a atacat decizia. Cu toate acestea, mecanicul a refuzat să accepte amenda și a susținut că întârzierea nu a provocat întârzieri și pasagerilor întrucât trenul circula gol în momentul incidentului. Operatorul a explicat că a aplicat același principiu aplicat angajaților care întârzie sau lipsesc nemotivat - "fără muncă, fără plată".

Cum îți aduci afacerea în online CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în online

Mecanicul s-a adresat acum Tribunalului Districtual din Okayama și cere daune morale.

Sistemul feroviar japonez este faimos pentru punctualitate. În 2017, o companie feroviară și-a cerut scuze pasagerilor după ce un tren de-al său a plecat din stație cu 20 de secunde mai devreme. Totodată, dacă un tren pleacă cu o întârziere mai mare de cinci minute, pasagerii primesc un certificat prin care să-și justifice întârzierea la locul de muncă.

viewscnt
Afla mai multe despre
japonia
tren