Uniunea Europeană, presată să relaxeze regulile care obligă efectuarea zborurilor cu avioane goale

Uniunea Europeană, presată să relaxeze regulile care obligă efectuarea zborurilor cu avioane goale
scris 6 ian 2022

Comisia Europeană este supusă la presiuni pentru a relaxa încă o dată regulile cu privire la atribuirea sloturilor de decolare și aterizare pe aeroporturile din Uniunea Europeană, reguli care creează situații în care avioanele zboară fără pasageri în contextul pandemiei, informează AFP.

Legislația europeană obligă transportatorii aerieni să utilizeze cel puțin 80% din sloturile lor de decolare și aterizare pe aeroporturi, în caz contrar riscând să le piardă în următorul an. Însă aceste reguli, concepute pentru situații normale de trafic, au devenit imposibil de aplicat în contextul scăderii dramatice a cererii pentru bilete de avion ca urmare a pandemiei de coronavirus, scrie Agerpres.

Pentru prima dată, un producător auto străin domină piața americană. Toyota Motor a detronat General Motors ca cel mai mare producător auto din SUA în 2021, pentru prima oară în 90 ani CITEȘTE ȘI Pentru prima dată, un producător auto străin domină piața americană. Toyota Motor a detronat General Motors ca cel mai mare producător auto din SUA în 2021, pentru prima oară în 90 ani

Ministrul belgian al Mobilității, Georges Gilkinet, i-a trimis o scrisoare comisarului european pentru Transporturi, Adina Vălean, în care îi cere încetarea acestei aberații economice și de mediu, criticată de actorii din sectorul transportului aerian.

După ce în luna martie 2020 a suspendat aplicarea regulilor europene cu privire la utilizarea sloturilor, în ideea de a evita ca transportatorii aerieni să opereze zboruri cu avioane goale, Bruxelles-ul a recomandat o revenire progresivă la normalitate ca urmare a redresării parțiale a traficului aerian.

Începând din data de 28 martie 2021, companiile aeriene sunt obligate să utilizeze 50% din sloturile lor de decolare și aterizare pe aeroporturi, pentru a putea să și le păstreze, însă chiar și acest procent este considerat excesiv de sectorul aerian, care este încă într-o fază de convalescență, în special după apariția variantei Omicron care a provocat o nouă scădere a rezervărilor în această iarnă.

Cu toate acestea, la data de 15 decembrie 2021, Bruxelles-ul a anunțat că pentru următorul sezon de vară, care se întinde între 28 martie și 29 octombrie, pragul va fi majorat la 64% din sloturile de decolare și aterizare pe aeroporturi, un anunț care a provocat nemulțumiri în rândul companiilor aeriene.

În scrisoarea trimisă Adinei Vălean, ministrul belgian al Mobilității, Georges Gilkinet, solicită o nouă reducere a pragului, menționând circumstanțele excepționale care există în prezent.

Anterior, Carsten Spohr, directorul general de la Lufthansa, a avertizat și el că cea mai mare companie aeriană europeană va fi obligată să opereze 18.000 de zboruri suplimentare inutile în această iarnă numai pentru a-și conserva drepturile de decolare și aterizare.

"În pofida solicitărilor noastre pentru mai multă flexibilitate, UE a aprobat o regulă de utilizare a 50% din sloturi, clar nerealistă", a declarat un purtător de cuvânt de la Asociația Internațională a Transportatorilor Aerieni (IATA), care reprezintă majoritatea companiilor aeriene ale lumii.

În replică, Bruxelles-ul își explică fermitatea prin imperativul protejării concurenței. Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a invocat miercuri "necesitatea de a veghea astfel încât capacitățile aeroportuare să fie utilizate în mod concurențial în beneficiul tuturor consumatorilor".

viewscnt
Afla mai multe despre
avioane
uniunea europeană