Unul din foștii manageri ai VW Group critică întârzierile tehnologice ale companiei

Unul din foștii manageri ai VW Group critică întârzierile tehnologice ale companiei
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 iun 2023

Bernd Osterloh, fost șef al Consiliului Întreprinderii timp de 15 ani și tras pe linie moartă de Herbert Diess, a criticat în termeni duri întârzierile pe care Volkswagen Group le-a acumulat în dezvoltarea de software. El spune că VW și-a pierdut avantajul tehnologic pe care îl avea în fața competitorilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Volkswagen Group a mers pe un drum greșit în dezvoltarea de software timp de mai mulți ani, acesta este mesajul pe care l-a transmis Bernd Osterloh, ieșit la pensie recent din funcția de director al Traton, o funcție în care îl marginalizase fostul CEO al grupului, Herbert Diess. Osterloh, cândva una dintre cele mai influente voci din managementul VW Group, a acordat un interviu publicației germane Braunschweiger Zeitung, în care își critică foștii colegi din companie. El subliniază că cea mai mare întârziere a companiei a fost pe piața din China și noile inițiative ale actualilor manageri ar putea cu dificultate să recupereze decalajul. Fost șef al Consiliului Întreprinderii, timp ce peste 15 ani, susține că Volkswagen își depășise concurența din punct de vedere tehnologic și a ratat acel moment din cauza deciziilor eronate. „Avansul tehnologic pe care VW l-a avut cândva în fața concurenței nu mai există”, spune Osterloh. El crede că actualul CEO al VW China, Ralf Brandstatter ar putea recupera pierderile, cu ajutorul noilor investiții în software.

Bernd Osterloh susține că în urmă cu aproximativ 10 ani a avut ocazia să testeze un VW Golf care era echipat cu un display similar cu un iPhone, dar despre care nu a mai auzit nimic niciodată, deși era o tehnologie extrem de avansată la acel moment, regăsită ulterior pe mașinile Tesla. Fostul director susține că în VW nu s-a pus suficient de mare accent pe funcțiile de divertisment și infotainment din mașini, care astăzi sunt esențiale pentru cumpărători. El amintește că din cauza întârzierilor în dezvoltarea software-ului foarte multe mașini, Golf și ID.3, au ajuns la clienți fără ca toate sistemele să fie funcționale. „Mașinile neterminate sunt ca o banană necoaptă, produsul ajunge să se coacă în timp ce se află la client. Nu ar trebui să se întâmple asta”, mai explică Osterloh, care nu mai are în acest moment nicio legătură cu VW Group.

Tesla, discuții pentru o nouă fabrică în Europa CITEȘTE ȘI Tesla, discuții pentru o nouă fabrică în Europa

Bernd Osterloh a lucrat timp de 46 de ani pentru VW Group și a condus mai bine de 15 ani Consiliul Întreprinderii, o structură specifică economiei germane, un fel de sindicat paralel, impus de lege, cu locuri în Consiliul de Adminsitrație și un cuvânt greu în deciziile executive ale companiei. Conflictul cu fostul CEO și cu unii membri din Consiliul de Supervizori au determinat îndepărtarea sa într-o poziție fără mare putere de decizie, la Traton, înainte de ieșirea la pensie.

Grupul Volkswagen a avut probleme majore din cauza diviziei Cariad, care dezvoltă software-ul pentru mașinile tuturor mărcilor. Întârzierile în dezvoltarea noilor sisteme de operare, care ar fi trebuit să integreze toate aplicațiile terțe care echipau noile generații de mașini, au generat întârzieri în lanț, atât pentru mașinile care azi se află pe piață, cât și pentru unele dintre proiectele viitoare. Anul acesta, noul CEO al VW Group, Oliver Blume, a schimbat complet managementul Cariad și a semnat contracte cu companii externe, pentru a putea finaliza unele modele ce trebuie lansate în următorii 3 – 4 ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw group
herbert diess
vw id.3
vw cariad