În urmă cu 10 ani era dat afară din Renault, acum câștigă 15 milioane euro pe an și conduce una din marile companii auto ale lumii. A pierdut însă peste 2 milioane euro din salariu, la presiunea sindicatelor

În urmă cu 10 ani era dat afară din Renault, acum câștigă 15 milioane euro pe an și conduce una din marile companii auto ale lumii. A pierdut însă peste 2 milioane euro din salariu, la presiunea sindicatelor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 9 mar 2023

În urmă cu 10 ani era dat afară din Renault de Carlos Ghosn, acum câștigă 15 milioane de euro pe an și conduce una dintre marile companii auto ale lumii, în timp ce fostul său șef este urmărit de poliția din toată lumea. Carlos Tavares a pierdut, totuși, din bani, în ultimul an, cel mai probabil ca urmare a protestelor sindicatelor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Salariul lui Carlos Tavares a rămas la un nivel foarte ridicat, unul dintre cele mai mari din industria auto, veniturile sale brute fiind mai mari decât cele din 2021, după cum reiese din formularul depus de companie. Chiar dacă veniturile totale evidențiate de declarația depusă de Stellantis arată o creștere cu circa 4 milioane de euro, salariul real încasat de Carlos Tavares a scăzut cu 14%, acest lucru fiind subliniat într-un capitol separat al declarației, intitulat „Cum am plătit CEO-ul în 2022?”.

FOTO Campanie de exproprieri lansată pentru Autostrada Sibiu-Făgăraș CITEȘTE ȘI FOTO Campanie de exproprieri lansată pentru Autostrada Sibiu-Făgăraș

Salariul de bază al celui care conduce nemijlocit Stellantis a fost în 2022 de 2 milioane de euro, cu foarte puțin peste cel din 2021 (1,98 milioane euro). De asemenea, Tavares a mai primit 7,48 milioane de euro drept stimulent anual (cu 160.000 mai puțin decât în anul anterior) și 11,59 milioane de euro stimulent pe termen lung (suma se plătește pe mai mulți ani și include aproximativ 4,3 milioane de euro bonus calculat în funcție de creșterea dividendelor către acționari). Suplimentar, veniturile sale au înregistrat o contribuție de 2,37 milioane euro la pensie. Față de anul trecut, șeful Stellantis a rămas fără bonusul de retenție de 1,7 milioane de euro, primit în 2021 și care acum nu se mai regăsește.

Practic, veniturile încasate efectiv se ridică la 14,92 milioane de euro, cu circa 2,3 milioane mai puțin față de cele 17,36 milioane din 2021. În total, salariul fix reprezintă doar 9% din veniturile totale, restul de 91% fiind compensații și prime.

Dacia Sandero, cel mai vândut automobil din Europa, în ianuarie CITEȘTE ȘI Dacia Sandero, cel mai vândut automobil din Europa, în ianuarie

Tavares mai deține aproape 1 milion de acțiuni ale Stellantis, primite de-a lungul timpului drept bonus, iar planurile de compensare prevăd creșterea acestor acțiuni proporțional cu atingerea țintelor de management.

Pentru comparație, președintele Stellantis, John Elkann, membru al familiei Agnelli, are un salariu anual de 1 milion de euro și venituri totale declarate de 5,8 milioane euro, mai mici cu 2 milioane față de 2021.

Stellantis va folosi baterii LFP, mai ieftine, pe mașinile din Europa CITEȘTE ȘI Stellantis va folosi baterii LFP, mai ieftine, pe mașinile din Europa

Carlos Tavares este portughez, s-a născut în 1958, a urmat Ecole Centrale de Paris și a lucrat în diverse companii auto, însă cel mai mult a fost angajat al Renault Group, unde a urcat în ierarhie până în poziția de COO, numărul 2 după Carlos Ghosn. În 2013, în urma unor declarații controversate, în care spunea că este suficient de capabil pentru a fi CEO al unei companii auto globale, a fost determinat de Ghosn să părăsească compania.

După o perioadă în care a făcut parte din consiliile de administrație ale Airbus și Total Energy, el a fost recrutat pentru a conduce PSA Group și a-l scoate din situația dificilă în care se afla. De atunci, compania a crescut permanent, revenind pe profit, după care a reușit să finalizeze fuziunea cu Fiat Chrysler, la începutul lui 2021.

Contractul actual cu Stellantis este valabil pe 5 ani, până în 2026. Anul trecut, Stellantis a anunțat venituri în creștere, de 180 de miliarde euro, și un avans al profitului operațional la 20 miliarde euro, cu 5 miliarde euro mai mult decât în 2021.

viewscnt
Afla mai multe despre
carlos tavares
salariu tavares
stellantis
salariu director stellantis
profit stellantis