Vânzările de mașini cu motoare cu combustie au scăzut, cele electrice au crescut foarte mult

Vânzările de mașini cu motoare cu combustie au scăzut, cele electrice au crescut foarte mult
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 19 dec 2023

Piața de automobile electrice a continuat să crească în luna noiembrie, stimulată de subvențiile Rabla Plus, în timp ce vânzările de mașini cu motoare cu benzină și diesel au scăzut în penultima lună a anului, dând semnale clare că piața a ajuns la un nivel de saturare, relevă datele analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Pe o piață de autoturisme care a crescut cu numai 0,4%, automobilele electrice au continuat să fie vedetele, în luna noiembrie, având o creștere de 41,3% față de anul trecut și un volum total de 1.195 de unități, adică aproape 400 de autoturisme electrice în plus comparativ cu noiembrie 2022. Aceste cifre au ridicat ponderea mașinilor electrice la 10,7% în ansamblul pieței, ceea ce poziționează România printre țările cu cea mai bună cotă de piață a acestui tip de propulsie.

Start la Magistrala de metrou M6 până la mall Băneasa: În primăvară vor începe „cârtițele” să sape tunelurile de metrou CITEȘTE ȘI Start la Magistrala de metrou M6 până la mall Băneasa: În primăvară vor începe „cârtițele” să sape tunelurile de metrou

Situația mult mai alarmantă este pe celelalte tipuri de propulse, unde motorizările pe benzină au scăzut cu 2,1%, la un total de 6.687 unități în noiembrie, iar cele diesel au scăzut cu 1,2%, la un total de 1.303 unități. Acestea subliniază o tendință din ce în ce mai vizibilă de stagnare și chiar de scădere a pieței auto din România, pe fondul iminentelor creșteri de taxe suprapuse peste inflația din ultimul an. În total, segmentele electrificate, BEV plus hibrid plus Plug-in, au însumat 3004 unități, reprezentând 27,3% din totalul vânzărilor de autoturisme noi din România, un procent mai mare cu aproape 1 punct față de luna anterioară.

Pe întreg anul, adică pe primele 11 luni, ponderea mașinilor electrificate este ceva mai mică, 24,1%, dar este cu mai bine de 3 puncte procentuale peste nivelul înregistrat în urmă cu un an. Au fost vândute, în total, 31.754 autoturisme electrificate, față de numai 16.880 mașini diesel, în timp ce motorizările pe benzină au însumat 82.968 unități, adică 63% din piață.

Dacia anunță un nou pilot celebru pentru Dakar: campionul din 2023 CITEȘTE ȘI Dacia anunță un nou pilot celebru pentru Dakar: campionul din 2023

Separat, mașinile electrice 100% au ajuns la un volum total de 14.040 în acest an, cu mai bine de 4000 peste nivelul de anul trecut, ceea ce înseamnă o creștere de peste 50%. Cea mai vândută mașină electrică din România rămâne Dacia Spring, cu 6.365 de exemplare, vândute, urmată de Tesla Model Y, la mare distanță, cu 1.905 unități, și de Tesla Model 3, cu 893 unități.

Renault Megane E-Tech, VW e-Up sunt următoarele clasate pe segmentul electric. Dintre mărcile cele mai vândute pe segmentul electric, doar VW și Peugeot au înregistrat scăderi în noiembrie, în timp ce pe întreg anul Peugeot este singura marcă cu declin al vânzărilor electrice.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini electrice romania
dacia spring
vw id.3
renault zoe
top electrice