A doua cea mai mare companie auto din lume și, până recent, cea mai vândută din China, Volkswagen, caută soluții pentru a face față concurenței tot mai aprige pe cea mai mare piață de electrice din lume. Ultima idee este lansarea propriului brand chinezesc cu care să concureze producătorii locali.
Volkswagen Group își va lansa o marcă auto electrică destinată pieței din China, potrivit Automobilwoche, care citează surse din cadrul companiei. Primul model sub noul brand va fi o variantă a lui Cupra Tavascan, care a fost lansat recent în Europa dar care va fi produs și el în China, alături de ID.4.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Potrivit sursei citate, decizia a fost luată, iar planul de lansare este pus la punct, astfel încât grupul să poată opri scăderile de vânzări din China, cauzate în special de creșterea atractivității mărcilor locale.
Brandul Cupra, desprins practic din SEAT, a reușit să atragă rapid noi clienți, în special tineri, cu un design și performanțe mult mai sportive, dar și o imagine premium. Acest model ar urma să fie folosit și în China, însă nu cu marca Cupra, care nu are suficientă notorietate în această țară.
Sediul noului brand va fi stabilit în Anhui, acolo un VW produce modelul ID.4 și unde va fi produs și Cupra Tavascan.
Volkswgen are experiențe nefericite cu alte două branduri lansate pe piața din China, Skoda și Jetta, acesta din urmă fiind inventat special pentru chinezi. Niciunul nu a reușit să prindă la public și au sfârșit prin a fi puse în discuție pentru a se retrage de pe piață.

Informațiile transmise de sursă arată însă că mașinile vor folosi împreună cu propria denumire și logo-ul VW, pentru a oferi mai multă greutate noilor mașini.
Gusturile cumpărătorilor de automobile s-au schimbat foarte mult în ultimul deceniu, pe măsură ce mărcile autohtone au început să producă mașini tot mai bune. Din Europa, singurele care reușesc să facă volume mari de vânzări sunt mărcile premium, care încă mai oferă un lux și tehnologii superioare celor locale. În plus, mărcile japoneze continuă să reprezinte o alternativă puternică la producătorii chinezi și cei europeni.