Volkswagen trimite 22.000 de angajați în eMotionRoom, cu teste tip Escape Room

Volkswagen trimite 22.000 de angajați în eMotionRoom, cu teste tip Escape Room
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 mar 2023

Uzina din Wolfsburg a mărcii Volkswagen urmează să devină o fabrică multi-platformă, imediat ce va începe producția modelului ID.3 pe una dintre liniile acestei unități centrale a mărcii. Pentru a-i pregăti pe angajați în procesul de electrificare, care va conduce în final la o producție exclusiv electrică, compania le-a pregătit sisteme moderne de educare și formare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Noua linie de producție pentru VW ID.3 și pentru noul Tiguan va fi instalată la Wolfsburg în următoarele luni, în cadrul unei investiții de 460 de milioane de euro care se va derula până la începutul anului 2025. Pe lângă tehnologia de asamblare, o parte din bani va fi investită în programe de pregătire și reconversie.

Autostrada A7 Ploiești-Pașcani va fi gata cu an mai devreme CITEȘTE ȘI Autostrada A7 Ploiești-Pașcani va fi gata cu an mai devreme

Unul dintre aceste se numește eMotionRoom, a fost gândut în Academia Volkswagen, și constă în sesiuni zilnice, numite eMotion Day, în care cei 22.000 de angajați vor parcurge, în următorii doi ani, un fel de teste Escape Room, în care primesc informații despre procesul de electrificare.

Programul are trei camere cu design complicat, iar angajații trebuie să rezolve diverse puzzle-uri și probleme în fiecare dintre aceste camere în 20 de minute. Provocarea începe cu o călătorie înapoi în timp până în secolul al 19-lea, în vremea în care au fost inventate primele motoare electrice, a doua cameră urmărește istoria producției de motoare termice de la Wolfsburg, iar cea de-a treia cameră are ca temă viitorul digital al mașinilor.

FOTO Campanie de exproprieri lansată pentru Autostrada Sibiu-Făgăraș CITEȘTE ȘI FOTO Campanie de exproprieri lansată pentru Autostrada Sibiu-Făgăraș

Echipele formate din patru persoane vor trebui să rezolve diverse probleme pentru a putea deschide ușile. Pe lângă aceste eMotion Room, vor fi parcurse și alte module de instruire, inclusiv cursuri 3D cu ajutorul căștilor VR. Programul se va derula până în 2025, dar primii 1.200 de angajați vor intra în camera de testare și instruire în acest an.

Următorul model electric pe care fabrica îl va produce, după ID.3, va fi „un nou model bazat pe MEB (SUV)”, după cum precizează compania, fiind, fără îndoială, viitorul ID.Tiguan pe care deja șefii companiei l-au confirmat pentru 2026.

„Volkswagen lucrează în mod constant la concepte inovatoare de formare și dezvoltare pe măsură ce ne îndreptăm spre a deveni un furnizor de mobilitate durabilă și orientată spre software. Aceste concepte sunt cheia noastră pentru o transformare de succes. Cu cât lumea noastră devine mai digitală, cu atât competențele echipei noastre devin mai importante pentru competitivitatea noastră", a declarat Gunnar Kilian, membru al Consiliului pentru Resurse Umane.

Volkswagen nu se află la prima experiență de reconversie profesională cu ajutorul „Escape Room”-urilor, acest tip de program fiind utilizat pentru uzinele din Zwickau și Emden.

„Wolfsburg este special prin faptul că vehiculele ICE vor fi, de asemenea, construite aici pentru mulți ani de acum încolo. Cu alte cuvinte, pentru Wolfsburg, viitoarea transformare se referă în primul rând la integrarea fără probleme cu operațiunile în curs și cu producția. Aceasta este o provocare specială”, a explicat Christian Vollmer , membru al Consiliului de Administrație al mărcii Volkswagen pentru Producție și Logistică.

Dacia Spring a depășit în vânzări VW ID.4 și ID.3 și a urcat pe locul II în Europa CITEȘTE ȘI Dacia Spring a depășit în vânzări VW ID.4 și ID.3 și a urcat pe locul II în Europa

Producția lui ID.3 începe într-un ritm de probă în această toamnă, iar până la jumătatea lui 2024 modelul va fi produs într-un volum mult mai mare.

„Noua linie de producție din Wolfsburg ne va oferi mai multă flexibilitate ca niciodată”, a declarat Rainer Fessel, directorul fabricii. „Linia de asamblare va fi prima dintre uzinele de autoturisme ale mărcii Volkswagen din Germania capabilă să construiască atât vehicule MEB, cât și ICE pe aceeași linie. Cu viitoarea platformă SSP, acest lucru va face din Wolfsburg prima uzină multi-platformă a Volkswagen, peste câțiva ani.

Este o schimbare radicală de strategie pentru uzina din Wolfsburg, care în urmă cu doar un an trecea printr-o perioadă dificilă, cu o producție extrem de redusă și fără perspective industriale, având în vedere că modelele electrice migraseră către alte uzine. După schimbarea CEO-ului Herbert Diess, noul șef al grupului, Oliver Blume, și noul CEO al mărcii, Thomas Schaffer, au regândit complet planurile de industrializare ale întregului grup.

viewscnt
Afla mai multe despre
uzina wolfsburg
fabrica vw
volkswgen id.3
tiguan
tiguan electric