Volkswagen va renunța la versiunea cabrio a lui T-Roc

Volkswagen va renunța la versiunea cabrio a lui T-Roc
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 17 ian 2024

Singurul SUV decapotabil din Europa, dar și unul dintre puținele automobile cabrio care mai sunt produse în acest moment, VW T-Roc nu a reușit să vândă volume foarte mari, așa cum era de așteptat, însă chiar și așa a reușit să rămână cea mai populară mașină dintr-un segment pe cale de dispariție. Odată cu noua generație, VW nu va mai produce această caroserie, după cum au declarat reprezentanții companiei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Volkswagen T-Roc Cabrio va dispărea din peisajul auto în 2025, odată cu lansarea noii generații a micului crossover. Reprezentanții mărcii VW au declarat jurnaliștilor prezenți la CES că nu va mai exista un model decapotabil în gama T-Roc, după ce acesta va trece la noua platformă MQB Evo, o versiune actualizată a platformei pe care grupul german o folosește pentru modelele sale.

VIDEO&FOTO Lucrări reluate la un nou drum expres în România. Constructorul român a venit cu 130 de muncitori și 100 de utilaje CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Lucrări reluate la un nou drum expres în România. Constructorul român a venit cu 130 de muncitori și 100 de utilaje

VW T-Roc este cel mai vândut cabrio din Europa, cu un volum de circa 12.000 de unități livrate în 2023, aproape dublu față de Mazda MX-5, într-un segment în care vânzările totale nu depășesc 30.000 de unități. Proporția versiunii decapotabile în totalul vânzărilor modelului T-Roc este una minoră, având în vedere că SUV-ul s-a situat pe locul al treilea în vânzările europene, după Tesla Model Y și Dacia Sandero, cu circ 200.000 de unități vândute, ceea ce înseamnă că sub 7% din producția lui T-Roc a fost acoperită de caroseria cabrio.

În aceste condiții este explicabil de ce șefii VW au decis să nu mai continue cu acest model, având în vedere că dezvoltarea unei noi generații ar aduce și costuri suplimentare.

EXCLUSIV Top 20 cele mai vândute autoturisme din România. Logan - preferatul românilor, Ford Puma - cădere puternică CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Top 20 cele mai vândute autoturisme din România. Logan - preferatul românilor, Ford Puma - cădere puternică

Semieșecul lui T-Roc Cabrio nu este o surpriză, deoarece toate încercările producătorilor de a intra pe segmentul decapotabil al SUV-urilor s-au lovit de o reținere a pieței, singura excepție notabilă fiind cea a modelelor off-road, precum Jeep Wrangler, care rămân în continuare căutate. Cei de la VW recunosc, de altfel, faptul că segmentul de clienți care vor să cumpere un SUV decapotabil s-a micșorat considerabil.

VW T-Roc Cabrio a fost lansat în 2020 și poate fi comandat începând cu 25.200 de euro, pe piața din România. T-Roc este al doilea cel mai mic SUV din gama VW, având dimensiuni comparabil cu cele ale lui Golf și ID.3, respectiv 4,24 metri lungime și 2,59 metri ampatament, fiind direct concurent cu Dacia Duster.

Pentru Volkswagen, T-Roc este ultimul automobil decapotabil din gamă, astfel că, după scoaterea lui din producție, în 2025, marca nu va mai vinde astfel de automobile.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw t-roc
suv vw
t-roc cabrio