Directorul general de la Volvo Cars a declarat că producătorul auto suedez nu intenționează să reducă prețurile pentru automobilele sale electrice, în pofida unei decizii similare din partea liderului de piață Tesla, care a pus presiune pe alți producători să intre într-un război al prețurilor, transmite Reuters.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast
Directorul general Jim Rowan a precizat că nu este nevoie de reduceri de prețuri, în condițiile în care cererea pentru automobilele Volvo este la un nivel ridicat, iar producătorul are comenzi solide pentru automobilele sale complet electrice, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Când vor începe lucrările la magistrala M6 de metrouÎn trimestrul patru al anului trecut, vânzările de automobile electrice marca Volvo s-au triplat comparativ cu perioada similară a lui 2021 și au ajuns să reprezinte 18% din vânzările firmei, față de 6% în urmă cu un an.
"Cererea pentru autovehiculele noastre electrice pe baterie este la cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată, la fel ca și carnetul de comenzi. Nu avem nicio intenție să reducem prețurile", a spus Jim Rowan.
Luna trecută, constructorul auto american Tesla a decis să taie prețurile globale pentru vehiculele sale electrice, cu până la 20%. Imediat, grupul Ford Motor a adoptat o decizie similară, reducând prețul de comercializare a SUV-ului Mustang Mach-E cu până la 5.900 de dolari.
Potrivit analiștilor, aceste reduceri de prețuri ar urma să afecteze mai mult start-up-urile din domeniul vehiculelor electrice, cum este Rivian, decât producătorii auto consacrați. De asemenea, companiile care se concentrează exclusiv pe vehiculele electrice ar urma să fie mai afectate decât cele care au o gamă mixtă de automobile.
Cotidianul Financial Times a dezvăluit joi că există o serie de producători auto, precum Volkswagen, Hyundai, Kia și General Motors, care nu au intenția de a reduce prețurile. În plus, grupul auto german BMW a decis chiar să majoreze prețurile pentru unele dintre modelele pe care le vinde pe piața din China, ca urmare a costurilor mai mari cu materiile prime și logistica.
Volvo Cars, o companie controlată de grupul chinez Geely, are în prezent două uzine în Europa, una în Suedia și alta în Belgia și până la mijlocul deceniului vrea să construiască a treia fabrică în Slovacia, pentru a-și îndeplini ținta de producție de 1,2 milioane de vehicule pe an, dintre care jumătate să fie automobile electrice.