Volvo, scădere a profitului, pe fondul scăderii vânzărilor. Noul CEO dă vina pe războiul din Ucraina

Volvo, scădere a profitului, pe fondul scăderii vânzărilor. Noul CEO dă vina pe războiul din Ucraina
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 mai 2022

Compania suedeză Volvo, deținută de chinezii de la Geely, a reușit un nou trimestru cu rezultate financiare bune, dar marcate de câteva scăderi, printre care cele de volum sunt demne de menționat.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Volvo Cars a înregistrat o creștere a veniturilor în primele trei luni ale anului, la 74,3 miliarde coroane (7,2 miliarde euro), un avans de 10,5% față de anul trecut, un rezultat care surprinde, deoarece vinde simultan cu o scădere a vânzărilor. Totalul mașinilor vândute a fost de 148.295 de unități, cu 20% mai mic decât cel din primul trimestru al anului trecut.

Cauzele sunt cele cunoscute deja în toată industria: criza de semiconductori, peste care a venit și războiul din Ucraina, uzinele Volvo fiind nevoite să-și oprească producția în mai multe rânduri. Veniturile mai mari au ca origine, probabil, vânzările preponderent de modele de top, mai scumpe, însă, spre deosebire de alte mărci premium, suedezii nu au reușit să-și crească și profitul. Veniturile operaționale au fost de 6 miliarde coroane (580 milioane de euro), cu 2,8% mai mici decât cele de anul trecut. Și marja a scăzut simțitor, de la 12,3%, la 8,1%, confirmând scăderea de profitabilitate din această perioadă. Printre cauzele creșterii costurilor se numără, potrivit raportului financiar, creșterea prețului la materii prime și la energie.

Potrivit datelor companiei, 34% din vânzări au fost generate de gama Recharge (electrice și hibrid), mașinile pur electrice reprezentând 8% din totalul vânzărilor. Compania mai raportează o creștere cu 174 de procente a achizițiilor pe bază de abonament și o creștere a vânzărilor online la 13% din totalul vânzărilor, pe piețele majore.

Dacia Sandero pierde locul 1 în Europa. Dacia Spring a ajuns din urmă Renault Zoe și VW ID.4 CITEȘTE ȘI Dacia Sandero pierde locul 1 în Europa. Dacia Spring a ajuns din urmă Renault Zoe și VW ID.4

„În primele luni ale lui 2022, războiul din Ucraina ne-a distrus viețile și a mutat din loc milioane de oameni nevinovați. Același război ne-a trimis deja o inflație în creștere la noi cote și a dat peste cap lanțurile de aprovizionare care erau deja fragile”, a declarat Jim Rowan, care a preluat funcția de CEO al companiei la 1 martie, în plină criză. „Făcând sumarul performanțelor Volvo Cars pe primul trimestru, sunt incredibil de mulțumit pentru că am livrat un rezultat atât de stabil”.

Pentru următoarele luni din an, Volvo așteaptă o continuare a efectelor crizei de componente care a început în primul trimestru, dar cu o îmbunătățire în a doua jumătate a anului. Pentru întreg anul 2022, compania spune că estimează o creștere ușoară a vânzărilor comparativ cu anul trecut, însă menționează că „gradul de incertitudine este ridicat”.

Volvo Cars este controlată de holdingul chinez Geely, care deține în prezent 82% din companie, diferența fiind vândută pe bursa din Stockholm, începând din octombrie 2021. CEO-ul Hakan Samuelsson, care este creditat cu succesul companiei din ultimii 10 ani, și-a încheiat mandatul și urmează să fie numit la conducerea Polestar, în care Volvo Cars deține 49,5% din acțiuni, restul fiind controlate de Geely și alți investitori.

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo
vanzari volvo
xc40
volvo recharge
volvo electric
masini electrice
profit volvo