VW accelerează colaborarea cu Mobileye pe segmentul de mașini autonome, pentru a transfera tehnologia către Audi, Porsche, Lamborghini și Bentley

VW accelerează colaborarea cu Mobileye pe segmentul de mașini autonome, pentru a transfera tehnologia către Audi, Porsche, Lamborghini și Bentley
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 29 mar 2024

Volkswagen a anunțat că își va intensifica legăturile și colaborarea cu partenerii de la Mobileye, împreună cu care dezvoltă primele automobile complet autonome pentru transportul pasagerilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Grupul VW vrea să extindă testele și cercetările în segmentul de mașini autonome pentru a oferi mărcilor premium și de lux, Audi, Porsche, Lamborghini și Bentley, noile tehnologii la care se lucrează de câțiva ani.

Guvernul aprobă modernizarea liniei de metrou \ CITEȘTE ȘI Guvernul aprobă modernizarea liniei de metrou "a corporatiștilor"

VW are deja o flotă de ID.Buzz pe care o testează atât în SUA, cât și în Germania, parteneriatul cu Mobileye fiind consolidat după închiderea companiei Argo AI, pe care VW o deținea în colaborare cu Ford. Testele VW urmăresc dezvoltarea de robotaxi fără șofer care să poată transporta persoane în regim de ride-sharing, în orașe și în zonele în care vor fi permise astfel de vehicule.

Noile tehnologii dezvoltate, care au la bază platformele Mobileye SuperVision și Mobileye Chauffeur ale partenerilor, au ca scop introducerea în producția de serie de noi funcții pentru conducere parțială și complet automatizată. Acestea includ sisteme avansate de asistență pentru conducerea pe autostradă și în mediul urban, cum ar fi depășirea automată pe autostrăzile cu mai multe benzi în zone și condiții permise, oprirea automată la semafoare și semne de oprire, precum și sprijin în intersecții și sensuri giratorii.

Dacia Sandero se menține liderul pieței auto din Europa și ia distanță în fața competitorilor CITEȘTE ȘI Dacia Sandero se menține liderul pieței auto din Europa și ia distanță în fața competitorilor

Pe termen lung, grupul Volkswagen spune că își propune să se bazeze pe propriul sistem intern, care înseamnă și menținerea parteneriatelor cu Bosch și Qualcomm, precum și cu Horizon Robotics din China. Compania susține că toate sistemele de asistență pentru șofer trebuie să se bazeze pe arhitecturile software dezvoltate de compania de software Cariad a grupului Volkswagen.

Sistemele actuale testate de VW sunt cele de nivel 3, care înseamnă că șoferul poate ceda controlul mașinii complet, dar numai în anumite condiții. Ulterior, constructorul german vizează sistemele de nivel 4, care înseamnă o conducere complet automatizată, în care șoferul nu mai este nevoit să supravegheze ce face mașina.

Sistemul de autonomie Level 3  a fost deja omologat de Mercedes Benz pe S Klasee, în SUA și în Germania.

VW deține compania MOIA, pentru care testează vehiculele ID.Buzz cu autonomie Level 4 și care și-a fixat deja ca dată de lansare a primelor servicii publice cu mașini autonomie anul 2026. Testele au început din toamna trecută să includă și pasageri la bord, deoarece autoritățile din orașul Hamburg derulează un program finanțat din bani publici pentru a introduce pe piață robo-taxiuri. Autoritățile din acest oraș au anunțat că estimează ca un număr de 10.000 de microbuze autonome să fie pe străzi în 2030.

Compania MOIA oferă deja servicii de transport în sistem ride-pooling (maxi-taxi) cu peste 300 de microbuze echipate însă cu motoare cu combustie. Compania are circa 900 de șoferi, care vor fi însă concediați, dacă se trece la vehicule autonome.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw vehicule autonome
id. buzz
level 3