VW trece la comunicații 5G în uzine, între roboți și centrele de comandă, dar și pentru instalarea de softuri pe mașini

VW trece la comunicații 5G în uzine, între roboți și centrele de comandă, dar și pentru instalarea de softuri pe mașini
scris 21 oct 2021

Volkswagen va introduce transmisia de date 5G în rețelele din uzinele companiei. Principala fabrică a grupului, cea din Wolfsburg, are deja o rețea proprie 5G, folosită la comunicarea între unitățile de comandă și cele de producție.

Volkswagen Group dorește să-și mute comunicațiile industriale din uzinele sale pe rețele 5G, care să fie conectate și să creeze o singură rețea. La Wolfsburg a fost deja creată o rețea de tip campus, care este folosită pentru transmiterea de date între centrul principal de producție și un centru pilot. Compania vrea să testeze dacă acest tip de comunicare poate fi folosit astfel încât să fie întrunite toate cerințele tehnice. Va fi alocată o frecvență 5G dedicată care să asigure transmisiile de date sigure, fără întârzieri. În uzina din Dresda a fost de asemenea creată o „insulă 5G” care să testeze transmisiile de viteză.

Instrumente pentru o muncă remote eficientă CITEȘTE ȘI Instrumente pentru o muncă remote eficientă

„Pentru implementarea strategiei ACCELERATE muncim la viteză maximă pentru transformarea locațiilor Volkswagen în fabrici smart. Ținta noastră este să optimizăm continuu producția și să o facem mai eficientă și flexibilă. Credem că tehnologia 5G are un mare potențial de inovare, de la utilizarea roboților inteligenți și a transportului fără șofer, controlul uzinelor și mașinilor în rețea, în timp real, până la actualizările de software wireless pentru vehiculele produse”, a declarat Christian Vollmer, director în Consiliul de Administrație al mărcii VW, responsabil cu producția și logistica.

Uzina din Wolfsburg utilizează deja 5000 de roboți, împreună cu alte mașini și sisteme, iar controlul acestora prin rețele 5G, la viteze mari de transmitere a datelor, fără delay, va permite o utilizare și o monitorizare superioară celei prin intermediul unui WLAN. O serie de aplicații vor putea fi folosite în fabrici în premieră, datorită ratelor mari de transfer al informațiilor, de ordinul milisecundelor.

Unul dintre domeniile în care va putea fi folosită transmiterea de date 5G este actualizarea softurilor vehiculelor, un domeniu în care VW a suferit destul de mult, odată cu lansarea primului model complet electric din familia ID. Acesta a fost produs fără o bună parte din softul său, iar instalarea s-a făcut post-fabricație, de inginerii IT, în parcările uzinei. Introducerea comunicațiilor 5G în uzine va permite transmisii de cantități uriașe de date într-un timp foarte scurt către vehicule. Compania spune că va putea încărca și actualiza software rapid, în orice moment al procesului de fabricație.

VW trece la comunicații 5G în uzine, între roboți și centrele de comandă, dar și pentru instalarea de softuri pe mașini

„Comunicațiile eficiente wirelss în timp real vor fi cruciale pentru producția flexibilă în viitor. 5G are potențialul de a susține conceptul Industrial Internet of Things. Ținta noastră este astfel de a construi o experiență extinsă în operații și utilizare industrială a tehnologiei 5G”, a declarat Beate Hofer, Chief Information Officer al VW Group.

Ford investește 230 milioane de lire într-o uzină de propulsii electrice pentru viitorul model electric de la Craiova CITEȘTE ȘI Ford investește 230 milioane de lire într-o uzină de propulsii electrice pentru viitorul model electric de la Craiova

Planurile companiei pentru uzina din Wolfsburg prevăd ca toată suprafața de circa 6,5 km pătrați să fie acoperită de o rețea 5G. Agenția federală a alocat companiei frecvența de 3,7 – 3,8 GHz, cu o lățime de 100Mhz, care va fi folosită exclusiv de VW pentru transmisii de date în rețeaua campus a uzinei. Volkswagen spune că toate echipamentele de rețea pentru rețeaua pilot vor fi furnizate de grupul de telecomunicații Nokia.

La Dresda, va fi derulat un alt proiect pilot, pentru controlul sistemului de transport intern cu unități fără șofer. Sistemul folosește o rețea de senzori care vor transmite date în cloud prin rețeaua 5G. Acest proiect este finanțat de Ministerul Educației și Cercetării din Germania.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw uzina wolfsburg
5g uzina vw
comunicatii industriale 5g