Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a transmis, luni, că, dacă un consumator nu a încheiat un contract cu un furnizor de gaze naturale până la data de 30 iunie 2020, alimentarea acestuia nu va fi oprită, dar are obligația ca până cel târziu pe 30 iunie 2021 să încheie un astfel de contract de furnizare a gazelor naturale.
ANPC a anunțat, luni, printr-un comunicat de presă, că, urmare a liberalizării prețurilor la gaze naturale, consumatorii vor trebui să încheie noi contracte cu un furnizor, scrie News.ro.
“Ca atare, consumatorii ar fi trebuit să își aleagă un furnizor cu care să încheie un contract de furnizare a gazelor naturale în regim concurențial, până la 30 iunie 2020, care ar fi putut fi cu furnizorul actual sau cu oricare alt furnizor de gaze naturale dintre cei ce detin licența ANRE. În situația în care, până la sfârșitul lunii iunie 2020, un consumator nu a încheiat un contract de furnizare a gazelor naturale în regim concurențial – fapt care nu generează costuri suplimentare sau modificări de ordin tehnic - furnizarea gazelor naturale nu va fi sistată, ci se va realiza în condițiile contractuale ale furnizorului actual, la prețul din oferta comunicată odată cu factura fiscală curentă din perioada mai-iunie 2020, urmând ca, până cel mai târziu pe 30 iunie 2021, consumatorul să își îndeplinească obligația de a încheia un contract de furnizare a gazelor naturale in regim concurențial”, se arată în comunicatul ANPC.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Sursa citată menționează că lista furnizorilor de gaze naturale, precum și informații privind ofertele-tip sunt puse la dispozitia consumatorului prin aplicația “Comparator oferte-tip de furnizare a gazelor naturale” disponibilă pe site-ul ANRE, pe paginile web ale acestora putând fi găsite informații atât despre oferte cât și despre contractul de furnizare utilizat.
Totodată, contractul de furnizare poate fi încheiat: direct, la sediul social sau în punctele de lucru declarate ale furnizorului; la distanță, prin canalele electronice de comunicare; în afara spațiilor comerciale ale furnizorilor, de regulă, prin prezentarea reprezentanților acestora la domiciliul consumatorilor.
În cazul contractelor încheiate la distanță, precum și a celor încheiate în afara spațiilor comerciale, operatorii economici au obligația ca - înainte ca oferta sau contractul să producă efecte obligatorii asupra consumatorului - să îndeplineasca cerințele de informare, în mod clar și inteligibil privind: identitatea furnizorului, adresa poștală, număr de telefon, adresa de e-mail, principalele caracteristici ale serviciilor, prețul total al serviciilor cu toate taxele incluse, modalități de plată, dreptul de retragere, condițiile, termenele și procedurile de exercitare a acestui drept, durata contractului, condiții de încetare, penalități, așa cum sunt acestea prevăzute la art 6 alin 1 și 2 din OUG 34/2014 privind contractele încheiate cu profesioniștii, a mai precizat ANPC.
Totodată, furnizorii trebuie să facă dovada comunicării unui exemplar din contractul iîncheiat cu consumatorul, cu semnăturile părților contractante.
În ambele cazuri, consumatorul are posibilitatea de retragere din contract în termen de 14 zile de la semnare și, numai cu acordul scris al acestuia de renunțare la perioada de retragere, contractul poate produce efecte.
În cazul în care consumatorul are o nemulțumire referitoare la contract sau la modul de derulare al acestuia, trebuie să se adreseze mai întâi furnizorului, iar, dacă problema nu este soluționată, se poate adresa atât ANRE, precum și ANPC, a mai menționat sursa citată.