Corespondență din Florența - CEO-ul Electrica și noua configurație a pieței europene: Dacă nu consumați între 7 și 9 seara, nu vă dau niciun ban

Corespondență din Florența - CEO-ul Electrica și noua configurație a pieței europene: Dacă nu consumați între 7 și 9 seara, nu vă dau niciun ban
scris 22 mai 2019

În noua configurație a pieței europene a energiei, în special companiile de distribuție, dar și consumatorii finali, vor juca un rol important în echilibrarea sistemului energetic european, care nu va depinde doar de operatorii de sistem, a afirmat CEO-ul Electrica, Corina Popescu, la summit-ul Eurelectric de la Florența.

“Noua președinție (a Eurelectric - n.r.) se bazează pe cum să facem să se întâmple acele lucruri care au fost setate în winter package (cum va arăta noul market design în Europa din punct de vedere legislativ european în următorii zece ani - ținta vechii conduceri a Eurelectric - n.r.), ce înseamnă noua țintă pe regenerabile la nivelul anului 2030, care e de 32,5%, cum să se realizeze noua țintă pe energy efficiency, care e de 32%., ce se întâmplă în partea de e-mobility”, a indicat Popescu obiectivele mandatului noului președinte al asociației industriei europene a electricității, Magnus Hall, președintele Vattenfall, care a preluat conducerea de la CEO-ul Enel, Francesco Starace.

CEO-ul Electrica nu crede, precum majoritatea actorilor implicați, că sectorul de furnizare de electricitate va evolua lent. “Toată lumea planifica o creștere mult mai lentă a acestui sector. Se pare că dezvoltările tehnologice pun această industrie într-o nouă lumină la nivel european și de fapt se va centra pe ce înseamnă clientul final și noua putere pe care clientul final o are în lumina noului pachet legislativ, client care va căpăta un rol activ în noul ansamblu.”

În opinia Corinei Popescu, în viitor, clientul final poate să participe la echilibrare, poate să devină mic producător, prosumer, poate să beneficieze de tarife flexibile care să-i permită să–și optimizeze factura de energie electrică printr-o mai bună planificare a consumului pe anumite paliere orare. Rolul mult mai important îl va căpăta distribuitorul, care în lumina noii directive de market design, capătă un rol de agregator. Nu va mai fi doar operatorul care răspunde de siguranța sistemului. Și distribuitorii vor agrega acești mici producători la nivelul unor platforme și altfel, la rândul lor, vor căpăta noi roluri în acest nou design al pieței de electricitate la nivel european.

“Eu am interesul ca și distribuitor să crească consumul. În general, toate politicile de energy efficiency, toată lumea spune că folosirea într-un mod mai eficient a energiei va conduce la scăderea consumului și toți se întrebau de ce distribuitorii ar susține aceste programe de energy effiency. E greșit. Scade costul facturii cu energia electrică și nu consumul”, afirmă CEO-ul Electrica.

Corina Popescu a și oferit un exemplu în acest sens: “Dacă nu consumați între 7 și 9 seara, nu vă dau niciun ban (Electrica nu va compensa demersul consumatorului de a reduce presiunea asupra rețelei - n.r.). Dacă consumați între 12 noaptea și 4 dimineața, o să vă dau niște bani, pentru că atunci aplatizați curba de sarcină și atunci apare rolul activ al clientului final”.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
electrica
eurelectric
clienți finali
echilibrare