Envision investește 459 milioane dolari pentru bateriile folosite de Nissan Leaf

Envision investește 459 milioane dolari pentru bateriile folosite de Nissan Leaf
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 aug 2021

Grupul chinez Envision AESC a anunțat că va construi o fabrică de baterii litiu-ion pentru Nissan, al treilea producător auto nipon, în prefectura Ibaraki, la nord de Tokyo, investiția inițială fiind estimată la 50 de miliarde de yeni (459 milioane de dolari), transmit Reuters și Kyodo.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Pe termen lung, Envision, al șaptelea furnizor global de baterii pentru vehiculele electrice, ar putea investi peste 100 de miliarde de yeni în uzină, care va începe producția în 2024, a anunțat grupul chinez. Unitatea ar urma să fie una dintre cele mai mari fabrici de baterii pentru vehiculele electrice din Japonia, cu o capacitate anuală de producție de șase gigawați oră, suficientă pentru a alimenta 150.000 de mașini electrice Nissan Leaf. În viitor, capacitatea ar putea fi majorată la 18 gigawați oră, scrie Agerpres.

Jacek Olczak, CEO Philip Morris International: Ambiția noastră este ca produsele fără fum să reprezinte peste 50% din veniturile nete totale până în 2025. În România am făcut investiții de peste 500 milioane USD pentru transformarea fabricii din Otopeni CITEȘTE ȘI Jacek Olczak, CEO Philip Morris International: Ambiția noastră este ca produsele fără fum să reprezinte peste 50% din veniturile nete totale până în 2025. În România am făcut investiții de peste 500 milioane USD pentru transformarea fabricii din Otopeni

Inițial vor fi 400 de angajați, dar numărul va crește la 1.000, au anunțat companiile. Envision, în care Nissan deține o participație de 20%, produce în prezent suficiente baterii pentru a alimenta 200.000 de mașini electrice.

Envision AESC produce baterii pentru mașinile electrice Leaf la fabrica Nissan din Marea Britanie. Nissan vinde în prezent, anual, 180.000 de mașini electrice. Compania va electrifica toate modelele noi de pe piețele sale cheie până la începutul anilor 2030, și se așteaptă să vândă peste un milion de vehicule electrificate până la finalul anului fiscal 2023.

Luna trecută, Envision a anunțat că intenționează să investească două miliarde de euro pentru a construi o fabrică de baterii în nordul Franței, unde vor fi produse bateriile care vor propulsa o gamă vehiculele electrice accesibile marca Renault.

Într-un interviu pentru Bloomberg, directorul general Lei Zhang a afirmat că Envision vine în Franța pentru Renault, dar poartă discuții și cu alți mari producători auto cu privire la aprovizionarea cu baterii produse la viitoarea uzină de la Douai.

"Avem așteptări mari de creștere în domeniul bateriilor", a spus Lei Zhang, dezvăluind că anul trecut vânzările anuale ale grupului chinez s-au ridicat la opt miliarde de dolari. "Franța este o piață strategică pentru Envision", a spus Lei Zhang.

În timp ce industria auto accelerează trecerea la vehiculele electrice, crește concurența pentru investiții în componentele cheie.

 Tranzacție - Electrica SA cumpără trei proiecte regenerabile de peste 200 MW de la \ CITEȘTE ȘI Tranzacție - Electrica SA cumpără trei proiecte regenerabile de peste 200 MW de la "regele" suedez din Monaco al eolienelor românești

Producătorii auto globali se grăbesc să construiască fabrici de baterii pentru vehiculele lor. În 2020, Toyota Motor a înființat o societate mixtă cu Panasonic și are un parteneriat cu grupul chinez CATL. Volkswagen intenționează să construiască șase fabrici de baterii în Europa până în 2030. Ford Motor se aliază cu grupul sud-coreean SK Innovation, în timp ce General Motors a încheiat o alianță cu LG Chem pentru a construi uzine în SUA.

Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez. Alianța Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile. 

viewscnt
Afla mai multe despre
envision
nissan leaf