Firmele de energie și gaze au primit amenzi de 37 mil. lei anul trecut, sumă de cinci ori mai mare decât în 2013

Firmele de energie și gaze au primit amenzi de 37 mil. lei anul trecut, sumă de cinci ori mai mare decât în 2013
Adi Mosoianu
Adi Mosoianu
scris 3 aug 2015
Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a aplicat, anul trecut, operatorilor din energie electrică și gaze naturale amenzi în sumă totală de 37,3 milioane lei, valoare de 5 ori mai mare decât cea consemnată în 2013.
Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
 
Astfel, potrivit rapoartelor anuale ale ANRE, valoarea totală a amenzilor aplicate de Autoritate atât în sectorul energiei electrice, cât și în cel al gazelor naturale, a fost anul trecut de 37.301.054,2 lei, față de doar 7.422.700 lei în 2013.  
 
În 2014, ANRE a efectuat 1.197 de controale, din care 803 în sectorul energiei electrice și 394 în cel al gazelor naturale. Cu un an înainte, numărul total al controalelor fusese de 1.015, din care 702 în energie electrică și 313 în gaze naturale. 
 
În cursul anului 2014, ANRE a înregistrat și soluționat un număr de 3.391 de petiții formulate de către persoane fizice și juridice beneficiare/solicitante de servicii prestate de către operatorii economici din sectoarele energiei electrice și gazelor naturale, cu 15% mai multe decât în 2013 (2.940). 
 
Firmele de energie și gaze au primit amenzi de 37 mil. lei anul trecut, sumă de cinci ori mai mare decât în 2013
 
Din totalul de 3.391 de petiții soluționate de ANRE anul trecut, 2.539 au avut ca obiect sectorul energiei electrice (2.236 în 2013) și 852 sectorul gazelor naturale (704 în 2013).
 
În sectorul energiei electrice, principalele probleme semnalate către ANRE în petiții au fost legate de facturarea energiei (689 de petiții, 27,1% din total), calitatea energiei electrice (359,14,1%), suspiciuni privind sustragerea de energie electrică (256, 10,1%), emiterea avizelor tehnice de racordare (214, 8,4%) și solicitări de informații cu caracter general (116, 4,6%).
 
În sectorul gazelor naturale, cele mai multe petiții au reclamat probleme legate de lucrări la instalații de utilizare, verificări și revizii (168, 19,71%), contractare și facturare (140, 16,43%), racordare la sistemul de distribuție (126, 14,78%), acces la sistemul de distribuție (91, 10,68%) și furnizare, deconectare, sistare (47, 5,51%).
 
De asemenea, în anul 2014, titularii de licență de furnizare energie electrică au primit 244.460 de petiții din partea clienților finali, iar titularii de licență de furnizare gaze naturale au primit 413.635 petiții.
 
Potrivit legislației în vigoare, obligațiile de gestionare a reclamațiilor clienților finali sunt înscrise în condițiile de acordare a licenței, în contractele cadru precum și în standardele de furnizare. Titularii de licență de furnizare trebuie să asigure înregistrarea, investigarea și soluționarea reclamațiilor făcute la adresa lor de către clienții finali. Este obligatorie existența unui compartiment care să preia orice reclamație făcută la adresa titularului licenței de un client final care se consideră lezat de practicile titularului licenței. Se întocmește și se menține un registru de evidență a cererilor, sesizărilor și reclamațiilor adresate de către clienții finali, precum și a modului de soluționare a acestora.
 
In cazul în care clientul final nu este mulțumit de răspunsul primit din partea operatorului economic, acesta se poate adresa ANRE care, în baza prevederilor OG nr. 27/2002, cu modificările și completările ulterioare, analizează și formulează răspunsuri cu privire la aspectele prezentate în petiții. Pentru petițiile care necesită verificări suplimentare se solicită acțiuni de control. 
 
Modul de rezolvare a petițiilor este diferit, în funcție de problemele abordate: de la răspunsuri în scris cuprinzând lămuriri, explicații și referiri la legislația în vigoare, verificări la fața locului, până la discuții directe cu părțile implicate. 
 
În cazul când problemele sesizate în petiții, referitoare la nerespectarea unor prevederi legale, de către operatorii economici se dovedesc îndreptățite, ANRE transmite acestora scrisori de atenționare prin care se stabilesc măsuri de conformare față de prevederile legale în vigoare și/sau sunt luate măsuri legale de aplicare a unor sancțiuni contravenționale.
viewscnt
Afla mai multe despre
anre
amenzi
energie electrica
gaze naturale