Renovatio e-charge, parte a grupului omonim, cu activități în producția, tradingul și furnizarea de energie, precum și în administrarea de active și servicii energetice, va primi un grant de 9,5 milioane euro de la o agenție a UE pentru a construi 242 de stații de încărcare de mare putere a mașinilor electrice în România, a anunțat compania.
Grantul destinat Renovatio face parte dintr-unul mai amplu, de 70 milioane euro, pe care Agenția Executivă Europeană pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA) a decis să îl acorde consorțiului EXPAND-E (EXpanding Performance and Network Density – Electric).
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Din acesta, pe lângă Renovatio, fac parte companiile IONITY, GreenWay, K-Auto, Fortisis și Grid Telecom.
Renovatio e-charge face parte din ecosistemul de companii Renovatio și administrează în prezent cea mai mare rețea de încărcare a mașinilor electrice din România, care cuprinde peste 655 de puncte de încărcare la nivel național.
″Consorțiul EXPAND-E instalează în perioada iunie 2022 - iunie 2025, în peste 450 de locații, din 22 de state membre UE, un total de 2.100 de puncte de încărcare (150-350 kW), destinate vehiculelor electrice ușoare și grele de transport marfă. UE finanțează acest proiect prin acordarea unui grant în valoare totală de 70 de milioane de euro, din care 9,5 milioane de euro revin României″, a declarat Alexandru Teodorescu, Managing Partner al Renovatio e-charge.
Concret, în cadrul proiectului european EXPAND-E, Renovatio e-charge va instala până la 222 de puncte de încărcare de mare putere, de minimum 150 kW, dedicate vehiculelor electrice ușoare și 20 de puncte de încărcare, cu o putere de minimum 350 kW, destinate vehiculelor electrice de transport greu (camioane, autobuze și autocare), în 53 de locații de-a lungul coridoarelor principale ale rețelei TEN-T din România.
CITEȘTE ȘI „Nu suntem Amazon”. Secretarul britanic al apărării arată că Ucraina ar putea fi mai recunoscătoare Occidentului, în loc să se plângă″Toate stațiile de încărcare vor fi publice, accesibile 24/7, interconectate cu ceilalți membri ai proiectului, precum și cu alți operatori de servicii de mobilitate, prin intermediul soluțiilor de roaming. De asemenea, toate stațiile vor fi dotate cu terminale de plată, care vor permite utilizatorilor să încarce direct, fără înregistrare prealabilă sau contract comercial″, a explicat Alexandru Teodorescu.
Semnarea recentă a acordului de finanțare dintre CINEA ȘI EXPAND-E a confirmat statusul, calendarul și livrabilele celui mai mare proiect de infrastructură de încărcare a mașinilor electrice finanțat de agenția europeană de la înființare și până în prezent. Membrii Consorțiului EXPAND-E au început deja identificarea și securizarea terenurilor, realizarea testelor de fezabilitate și a procedurilor de achiziții de echipamente.
Grantul UE a atras și capital privat, iar proiectul a securizat, de asemenea, un împrumut de 30 de milioane de euro de la o bancă europeană, precum și capital de lucru adițional de la membrii consorțiului și câteva instituții financiare.
CITEȘTE ȘI Parisul va percepe taxe de parcare mai mari pentru SUV-uri, pentru a combate „auto-bezitatea”Adițional, Comisia Europeană a selectat pentru finanțare proiectul EXPAND-E Ungaria, care presupune implementarea a 42 puncte de încărcare în 7 locații din Ungaria, completând astfel verigile lipsă ale proiectului global EXPAND-E și asigurând acoperirea a 23 state membre UE.
Proiectul EXPAND-E reprezintă un efort coordonat, multinațional, de extindere a punctelor de încărcare pentru vehiculele electrice într-o rețea cu adevărat de mare putere, de-a lungul coridoarelor pan-europene, de la Marea Baltică la Marea Mediterană și de la Marea Neagră la Oceanul Atlantic. De asemenea, EXPAND-E urmărește să acopere golurile de-a lungul Rețelei Trans-Europene de Transport (TEN-T), cu ajutorul infrastructurii de 150-350 kW.
Proiectul EXPAND-E are la bază două sub-proiecte, în funcție de anvelopa de finanțare: EXPAND-E General și EXPAND-E Cohesion și este cofinanțat de Uniunea Europeană prin programul Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF Transport), Facilitatea Infrastructură pentru Combustibili Alternativi. GRID TELECOM, subsidiara Operatorului Independent de Transport Energie din Grecia (IPTO) coordonează proiectul EXPAND-E Cohesion, iar IONITY conduce proiectul EXPAND-E General.