Numărul de autoturisme noi înmatriculate în România în luna octombrie a fost de 12.839 de unități, un nivel bun raportat la lunile anterioare din acest an, fiind cu 11,14% peste cel înregistrat în 2024 în aceeași lună, conform datelor analizate de Profit.ro.
Dacia a rămas liderul absolut al pieței, cu un volum în creștere cu 15% față de cel din urmă cu un an, 3.439 vehicule înmatriculate, ceea ce înseamnă un plus de aproximativ 500 de autoturisme.
Analiza modelelor Dacia arată foarte clar că este un avans generat de modelul Bigster, care s-a situat în Top 5 al modelelor lunii, cu 438 de unități înmatriculate, în condițiile în care celelalte modele din gama Dacia au avut rezultate comparabile cu anul trecut.
Logan și-a apărat poziția de cel mai vândut automobil din România, cu 1.281 unități înmatriculate și o creștere de numai un procent, în timp ce Sandero a crescut cu 7,7%, la 751 de unități.
Singura scădere este cea a lui Duster (-2,9%), cu 703 unități înmatriculate, fiind cel mai afectat de apariția lui Bigster, dar fără să deconteze o canibalizare prea puternică.
Nu în ultimul rând, Jogger a avut un număr identic de mașini vândute, 254, iar Spring a dispărut aproape complet de pe radar, ca urmare a startului Programului Rabla la 30 septembrie, ceea ce înseamnă că multe din achizițiile acestui model au fost amânate până la aprobarea dosarelor.
În rândul mărcilor de import, Toyota s-a distanțat puternic de principalii rivali, cu 1.243 de vehicule înmatriculate și o creștere de 27,7%. Nici Renault n-a avut un avans mic, +34,2%, dar volumul său a ajuns la 906 unități, departe de japonezi. I-au depășit în schimb pe cei de la Skoda, careu au reușit să înmatriculeze 873 de unități (în scădere cu -21,6%) și pe Ford (714 unități, creștere de 32%). Scăderi mari au mai avut Hyundai (-30%) și Kia (-38%), în timp ce VW (+19%), Mercedes (+29%) sau MG (+67,5%) a reușit s-și majoreze substanțial volumele înmatriculate.
Pe segmentul de autoturisme electrice s-a înregistrat o nouă creștere, într-un context în care Programul Rabla a influențat major în ultimele luni cererea de mașini electrice. Acum, pe fondul reducerilor foarte mari de prețuri acordate de Ford, VW sau Hyundai, clienții au reacționat și volumul înmatriculat s-a dublat față de anul trecut, la 1019 vehicule, față de 535 în urmă cu un an.
Cel mai vândut automobil electric a fost în luna octombrie Tesla Model 3, cu 167 de exemplare, iar pe locul al doilea s-a situat Ford Puma Gen-E, cu 105 unități, urmat pe locul 3 de Tesla Model Y. Ford este marca cu cea mai mare creștere pe segmentul electric, având și celelalte modele, Explorer (59 de unități) și Capri (18 unități), în topul segmentului cu baterii.
La mărci, Tesla a reușit să atragă din nou clienți în număr mare, fiind cea mai vândută marcă, cu 259 de unități, urmată de Ford (193 de unități) și Hyundai (141 unități).
Mărcile chinezești au început să fie mult mai vizibile, dar nu au luat fața mărcilor europene sau coreene, semn că potențialii cumpărători sunt sensibili la cei 3.700 de euro de la Rabla Electric. BYD a fost cea mai vândută marcă din China, pe segmentul electric, cu 88 de vehicule înmatriculate, în timp ce Leapmotor a avut doar 33 de vehicule, iar MG – numai 12. Geely și Lynk&Co au înmatriculat doar 4 și, respectiv, 3 mașini electrice.















