Vânzările retail de motorină ale MOL România au crescut

Vânzările retail de motorină ale MOL România au crescut
Profit.ro
Profit.ro
scris 3 aug 2019

Vânzările retail ale MOL România au înregistrat o creștere pe segmentul motorină de 3,1%, ajungând la 262.000 tone în semestrul întâi, a anunțat grupul ungar MOL.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Vânzările retail de benzină au înregistrat o foarte ușoară scădere de 1,3%, situându-se la 77.000 tone, în aceeași perioadă de timp, scrie News.ro.

Grupul MOL a realizat un rezultat operațional (CCS EBITDA) de 1,15 miliarde dolari în prima jumătate a anului, ceea ce înseamnă exact jumătate din ținta anuală pentru 2019.

EXCLUSIV Dosare penale și acuze de prejudicii majore la Complexul Energetic Oltenia. Ce reproșează Ministerul Energiei conducerii companiei CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dosare penale și acuze de prejudicii majore la Complexul Energetic Oltenia. Ce reproșează Ministerul Energiei conducerii companiei

Profitul net a fost de 444 milioane dolari în prima jumătate a anului 2019.

”Rezultatul EBITDA înregistrat de segmentul Upstream a fost cu 10% mai scăzut în prima jumătate a anului 2019, de 553 milioane dolari, creșterea volumelor nefiind suficientă pentru a compensa scăderea prețurilor la petrol și gaze. Segmentul a rămas cel mai mare generator de flux de numerar liber al Grupului. Producția zilnică medie de hidrocarburi a fost de 113.600 barili echivalent petrol pe zi (BEP), cu 4% mai mare față de anul precedent”, arată un comunicat al grupului.

Rezultatul operațional (Clean CCS EBITDA) al segmentului Downstream s-a ridicat la 403 milioane dolari în prima jumătate a anului 2019, cu 18% mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut. Evoluțiile macro substanțial mai slabe pe segmentul de rafinare au pus presiune pe EBITDA.

Segmentul Gas Midstream a atins un rezultat EBITDA de 89 milioane dolari în prima jumătate a anului, cu 24% mai puțin față de primul semestru al anului trecut. În urma recentei achiziții a interconexiunii de gaze naturale dintre Slovacia și Ungaria, FGSZ (MOL Gas Midstream) devine singurul Operator de Sisteme de Transport (TSO) din Ungaria.

„Modelul de afaceri solid, integrat ne-a permis să atingem un rezultat EBITDA de 1,15 miliarde dolari în prima jumătate a anului 2019, foarte puțin sub nivelul remarcabil de anul trecut, în pofida scăderii prețurilor la petrol și a marjelor mult mai slabe pe segmentul de rafinare. Astfel, suntem în continuare bine poziționați pentru a atinge sau depăși valoarea orientativă a rezultatului operațional pentru anul 2019 (Clean CCS EBITDA) de 2,3 miliarde dolari. Am continuat să generăm un flux de numerar liber simplificat pozitiv chiar și într-o perioadă în care am cheltuit aproape 300 milioane dolari pe proiecte transformaționale strategice, printre care noua fabrică de polioli, care avansează conform planurilor și calendarului”, spune Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL.

Grupul MOL are operațiuni în peste 40 de țări și 25.000 de angajați. În prezent, activitățile de producție se desfășoară în 8 țări, iar cele de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de aproximativ 2.000 de benzinării în 10 țări din Europa Centrală și de Est, dintre care 227 in Romania.

viewscnt
Afla mai multe despre
mol. benzina
motorina