Firmele de asigurare City Insurance și Asirom au înregistrat, în prima jumătate a anului trecut, cele mai mari întârzieri la plățile în dosarele de daună și au cel mai mare procent de dosare în care plățile au fost efectuate peste termenul legal de 10 zile, de peste 80% în cazul primei companii, potrivit unei analize a plăților RCA în primele șase luni din 2016, publicate luni de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).
Piața RCA este în prezent zguduită de falimente și de alte probleme înregistrate de principalii jucători de pe piață. Companiile Astra și Carpatica Asig au intrat în faliment, iar City Insurance și Euroins au intrat în proceduri speciale impuse de către ASF, scrie News.ro.
În urma intrării în procedură de faliment a Carpatica Asig, în iulie 2016, pe piața RCA au rămas doar opt jucători: Euroins, City Insurance, Allianz-Țiriac, Generali, Asirom- Vienna Insurance Group, Omniasig - Vienna Insurance Group, Groupama și Uniqa.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Potrivti analizei ASF - care include datele aferente companiei Carpatica, încă activă pe piață în acea perioadă -, în perioada ianuarie - iunie 2016, societățile de asigurare au avizat 135.709 dosare de daună pentru polițe de asigurare obligatorie auto RCA, dintre care 86,6% pentru daune materiale, 2,6% pentru vătămări corporale/decese și 10,8% reprezintă dosare de regres - în care firma de asigurare plătește pe CASCO o reparație, iar apoi își recuperează banii de pe asigurarea RCA a șoferului vinovat.
Din numărul total de dosare avizate, 111.751, adică 82,35%, au fost plătite, 22.171 dosare (16,3%) nu au fost finalizate, iar 1.787 de dosare (1,6%) au fost respinse.
Din dosarele plătite, 110.724 au fost plătte integral, iar 1.027 parțial.
Din numărul total de dosare avizate, pentru 20,7% (28.130 dosare) au fost efectuate investigații.
Campioană la acest capitol este compania Asirom, care a efectuat investigații pentru 98,3% dintre dosarele de daună primite pe polițe RCA, restul firmelor înregistrând investigații pentru cel mult 7,4% din dosare.
"Din totalul dosarelor avizate la nivelul pieței RCA, 70,74% dintre dosare au fost avizate de către persoane fizice, iar 29,26% au fost avizate de către persoane juridice", a precizat ASF.
În ceea ce privește termenul de plată a daunelor, City Insurance a înregistrat cea mai mare durată medie de plată a daunelor, cu 69,37 zile, situația înrăutățindu-se semnificativ față de semestrul II 2015, când durata medie era de 50,5 zile.
Durata legală de plată este de 10 zile.
În topul întârzierilor urmează Asirom, cu o durată medie de 40,1 zile în primul semestru din 2016, față de 22,6 zile în semestrul precedent, și Euroins, cu 11,58 zile.
Cel mai bine la acest capitol stau Omniasig - companie controlată de Vienna Insurance Group, ca și Asirom -, cu 3,15 zile durata medie de plată, Uniqa Asigurări, cu 6,08 zile, și Generali, cu 6,27 zile.
În ceea ce privește ponderea dosarelor cu întârzieri, cele mai grave situații au fost înregistrate la City Insurance, unde 84,3% din dosare au avut întârziere la plată în prima jumătate a anului trecut (față de 80,6% în semetrul II 2015), Asirom (71,1%) și Euroins (40,8%), potrivit ASF.
La polul opus, cele mai bune performanțe au fpst înregistrate de Omniasig, cu doar 1,5% dintre dosare cu întârzieri la plată, Uniqa Asigurări (11,1%) și Generali (14,4%).
Asirom este compania care a înregistrat numărul maxim de zile de depășire a termenului legal de plată 10 zile, cu 549 zile, compania fiind urmată de City Insurance, cu 275 zile.
Referitor la durata medie de soluționare a dosarelor de daună, care este de maximum trei luni în cazul în care există contestații, City Insurance a depășit acest termen în 63,7% dinn cazuri, iar Asirom în 27,4% din cazuri, celelalte companii înregistrând întârzieri mult mai mici.