Asigurătorii analizează dacă să înghețe asigurarea navelor care doresc să navigheze spre Ucraina

Asigurătorii analizează dacă să înghețe asigurarea navelor care doresc să navigheze spre Ucraina
Profit.ro
Profit.ro
scris 18 iul 2023

Asigurătorii analizează dacă să înghețe asigurarea oricăror nave care doresc să navigheze spre Ucraina, după ce Rusia a renunțat a un acord susținut de ONU care permitea exportul de cereale printr-un coridor sigur în Marea Neagră, în timpul războiului, au declarat surse din industrie, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Acordul, intermediat de Turcia în iulie anul trecut, a urmărit să atenueze o criză alimentară globală, permițând exportul în siguranță al cerealelor ucrainene blocate de invadareaUcrainei de către Rusia, din februarie 2022, scrie News.ro.

Prima autostradă construită de chinezi în România. Nou contract semnat CITEȘTE ȘI Prima autostradă construită de chinezi în România. Nou contract semnat

”Din cauza prăbușirii acordului privind coridorul Mării Negre, majoritatea armatorilor se vor abține acum să ancoreze în porturile ucrainene”, a declarat Christian Vinther Christensen, director de operațiuni al grupului de transport maritim danez NORDEN.

Ultima navă a părăsit Ucraina în baza acestui acord duminică.

Asigurarea a fost vitală pentru transporturile prin coridor, iar surse din industrie au spus că decizia Rusiei este evaluată, pentru a decide dacă acoperirea poate continua sub o anumită formă.

"Unii asigurători vor căuta să profite de o creștere considerabilă a prețurilor. Alții vor înceta să ofere asigurare. Întrebarea (cheie) este dacă Rusia va mina zona, ceea ce ar înceta în mod efectiv orice formă de asigurare oferită", a spus o sursă din industria asigurărilor.

Piața asigurărilor Lloyd's of London a plasat deja regiunea Mării Negre pe lista sa cu risc ridicat.

”Asigurarea anuală rămâne în vigoare, dar călătoriile către zonele listate vor fi evaluate individual, după cum sunt văzute”, a declarat Neil Roberts, șeful departamentului maritim și aviației la Lloyd's Market Association (LMA), care reprezintă interesele tuturor companiilor de subscriere din Lloyd's.

Primele suplimentare de asigurare pentru riscul de război, care se percep la intrarea în zona Mării Negre, trebuie reînnoite la fiecare șapte zile. Acestea costă deja mii de dolari și sunt așteptate să crească, în timp ce armatorii s-ar putea dovedi reticenți în a permite navelor lor să intre într-o zonă de război fără acordul Rusiei.

EXCLUSIV Guvernul a ajuns la o înțelegere informală cu Bruxelles-ul să nu piardă bani UE pentru depășirea țintei de deficit în 2023 și 2024. Dar trebuie să crească taxe CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Guvernul a ajuns la o înțelegere informală cu Bruxelles-ul să nu piardă bani UE pentru depășirea țintei de deficit în 2023 și 2024. Dar trebuie să crească taxe

”Nu cred că există multe întrebări în acest moment, deoarece ar fi dificil ca un proprietar să opereze în condițiile din trecut, fără o inițiativă”, a spus o altă sursă din industrie.

Retragerea Moscovei din acord înseamnă că ”garanțiile pentru siguranța navigației emise de partea rusă vor fi revocate”, a declarat luni Rusia agenției de transport maritim a ONU, Organizația Maritimă Internațională, într-o scrisoare văzută de Reuters.

Roberts a spus că scrisoarea ”adoptă un ton care diferă de declarațiile anterioare”.

”Din punctul de vedere al asigurării, cotațiile pentru călătoriile pe coridor au expirat, așa că ar trebui să se aștepte la renegocierea termenilor. Odată cu retragerea garanțiilor de securitate rusești, profilul de risc ar trebui reevaluat. De asemenea, se poate întâmpla ca unii navlositori să își reconsidere opțiunile”, a spus el.

viewscnt
Afla mai multe despre
ucraina
nave
asigurare