Din 1 octombrie, magazinele Auchan Drumul Taberei, Auchan Constanța Mall, Auchan Ploiești, Auchan Cluj Mall și Auchan Militari devin primele magazine din România unde clienții băncilor care au aderat la RoPay, printre care și ING Bank, pot experimenta noul mod de plată, prin scanarea unui cod QR la casa de marcat.
Din 6 octombrie, serviciul va fi disponibil în magazinele Auchan din toată țara. ING Bank devine astfel prima bancă din România care oferă soluția de acceptare a plății RoPay la POS pentru un mare retailer, după ce în aprilie 2025 anunța lansarea serviciului RoPay pentru persoane fizice prin scanarea de cod QR.

„Pe 1 octombrie marcăm o premieră pentru piața locală și dăm startul implementării RoPay direct pe terminalele POS ale comercianților. Începem în magazinele Auchan Drumul Taberei, Auchan Constanța Mall, Auchan Ploiești, Auchan Cluj Mall și Auchan Militari, cu un partener strategic în zona retailului – Auchan Retail România – care are o rețea de peste 490 de magazine la nivel național. Mai mult, ne bucurăm că demarăm această a doua etapă din procesul de implementare a RoPay la doar câteva luni distanță de la primul pas făcut pentru persoanele fizice: citirea de cod QR din aplicația ING Home'Bank", spune Raluca Țintoiu, Deputy CEO & Head of Wholesale Banking ING Bank România.
„Ne bucurăm să fim primul retailer care oferă clienților posibilitatea de a folosi soluția națională RoPay, o metodă de plată modernă, rapidă și sigură. Prin această inițiativă, continuăm să diversificăm opțiunile de plată și completăm metodele tradiționale – cash sau card – cu o variantă care propune o experiență simplă, uniformă și flexibilă, fără grija cardului", spune Mihaela Bucur, Director Financiar Auchan Retail România.

Plata prin RoPay la casele de marcat Auchan se întâmplă în câteva secunde, într-un mod intuitiv și sigur: terminalul casei de marcat afișează modalitățile de plată, printre care și „Plată RoPay", după selectarea căreia afișează un cod QR pe ecranul casei de marcat și pe terminalul bancar (POS), pe care clientul îl scanează cu aplicația de mobile banking a unei bănci participante în RoPay (de exemplu ING Home'Bank pentru plătitorii ING Bank), iar plata este autorizată imediat.
În primele șase luni ale anului 2025, activele băncii s-au majorat cu 4,7%, ajungând la valoarea de 79 miliarde lei, în vreme ce profitul net a înregistrat o creștere de 7% față de aceeași perioadă a anului anterior.
„Prima parte a anului 2025 a fost asociată cu un nivel ridicat de incertitudine, însă clienții noștri dau dovadă de reziliență și consecvență, ceea ce se reflectă în creșterea activelor băncii și în parametrii noștri de performanță.
Anul acesta ducem la bun sfârșit un amplu proiect de accesibilitate, prin care oferim servicii și produse adaptate persoanelor cu dizabilități, printre care se numără cardurile cu notch, soluții digitale și agenții accesibilizate cu ATM-uri dedicate, traseu tactil, rampe și indicatoare Braille.
Nu în ultimul rând, lucrăm intens la diversele tipuri de servicii RoPay, primul fiind deja lansat în prima jumătate a anului, respectiv plata prin scanarea unui cod QR cu ING Home’Bank. RoPay reprezintă primul serviciu național de plăți instant prin telefon mobil disponibil în România”, spune Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

Portofoliul de credite a crescut cu 11,5% (ajungând la 45,3 miliarde lei) în primele șase luni din 2025, comparativ cu prima jumătate a anului trecut, iar valoarea depozitelor atrase de la clienți a ajuns la 68,8 miliarde de lei (în creștere cu 6% față de primul semestru din 2024). În consecință, am reușit să creștem veniturile cu 8%. În același timp, cheltuielile operaționale au avut o creștere de 10%, iar costurile cu provizioanele s-au redus cu 11%, la 46,7 milioane de lei. Cu toate acestea, profitul net a înregistrat o creștere de 7%, iar rezultatul operațional a crescut cu 6%, demonstrând eficiența deciziilor luate și a creșterii sănătoase a băncii.
Cu toate acestea, rezultatul operațional a înregistrat o creștere de 6,7%.

În segmentul companiilor mari, ING Bank România a participat la o finanțare sindicalizată în valoare de 3,1 miliarde lei pentru Electrica S.A. Fondurile vor fi utilizate pentru investiții și refinanțare, parte din strategia Electrica de consolidare financiară și susținere a investițiilor în energie regenerabilă.
Din luna iunie, ING Bank oferă noi produse și servicii pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv carduri speciale, soluții digitale și agenții accesibile. Peste 100 de office-uri ING permit accesul persoanelor cu dizabilități de vedere sau locomotorii, iar două sucursale din București sunt complet adaptate cu rampă, indicatoare Braille, traseu tactil și ATM-uri dedicate.
Până la finalul anului, ING își propune să ofere în fiecare office ATM-uri accesibile comunității de persoane cu dizabilități. De asemenea, au fost emise peste 16.000 de carduri cu notch pentru persoanele cu dizabilități de vedere.

Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice.
ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci.
ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,9 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking.