Patria Bank și-a dublat profitul net anul trecut

Patria Bank și-a dublat profitul net anul trecut
Profit.ro
Profit.ro
scris 1 mar 2023

Patria Bank a realizat anul trecut un profit net de 20,24 milioane lei, în creștere cu 114%, de la 9,46 milioane lei în anul 2021.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Venitul net bancar s-a majorat cu peste 18%, la 194,3 milioane lei.

Norme pentru permisele auto, inclusiv un permis digital valabil pe teritoriul UE, în premieră mondială. Apar noi infracțiuni rutiere CITEȘTE ȘI Norme pentru permisele auto, inclusiv un permis digital valabil pe teritoriul UE, în premieră mondială. Apar noi infracțiuni rutiere

Nivelul clienților activi a înregistrat o ușoară scădere de 2% in 2022, cauzată de segmentul Microintreprinderi, la 12.526 clienți.

”Rezultatele financiare pentru anul 2022 prezintă un profit net de 20,2 milioane lei, în creștere cu 10,8 milioane lei, respectiv +114%, comparativ cu anul precedent. Patria Bank a continuat procesul de consolidare a profitabilității, proces ce survine din dezvoltarea veniturilor operaționale corelată cu o evoluție prudentă a costului riscului. Îmbunătățirea profitabilității într-un mediu macroeconomic volatil și incert denotă o evoluție sustenabilă precum și adaptabilitatea băncii la condițiile actuale de piață”, arată raportul băncii.

Banca anunță că a acordat credite noi în valoare de 968 milioane lei, ceea ce a condus la o creștere a portofoliului de credite performante cu 11% și a activelor totale cu 9% comparativ cu anul 2021.

Alte repere financiare arată continuarea reducerii ratei creditelor neperformante (NPL) cu 186 puncte procentuale față de decembrie 2021 și menținerea ratei de acoperire a creditelor neperformante cu ajustări de depreciere la un nivel de peste 55%.

Vânzările de credite noi au avut o tendință ascendentă, în special pe segmentul creditelor ipotecare, acestea reprezentând aproximativ 75% din total vânzări credite noi în T4 2022. Vânzările de credite noi în T4 2022 au înregistrat un volum total de aproximativ 46 milioane lei echivalent, reprezentând 23% din totalul vânzărilor din anul 2022. Creditele in sold au înregistrat o evoluție constantă în T4 2022, corelată cu vânzările noi și cu acțiunile specifice de provizionare aplicate, înregistrând o creștere de 12,6 milioane lei echivalent, respectiv 20% din creșterea totală înregistrată în anul 2022.

De asemenea, creditele ipotecare în euro acordate în 2022 reprezintă 8% din total credite ipotecare în euro acordate la nivelul sistemului bancar.

Nivelul creditelor in sold acordate companiilor a înregistrat o evoluție pozitivă față de decembrie 2021, respectiv o creștere cu 6,5%. Un pilon important în creșterea anuală de 6,5% l-a avut segmentul IMM datorită focus-ului în zona Mid Market în domenii precum imobiliare, energie verde, producție, transport și comerț, acesta înregistrând o creștere de 25%. Segmentul Microintreprinderi a avut o creștere anuală de 4%, menținându-se concentrarea pe acordarea de credite EASI, cu garanție FEI (Fondul European de Investitii).

Segmentul Corporate a avut o evoluție aproximativ constantă, explicată de concentrarea în zona IMM - Mid Market. În T4 2022 banca a continuat să acorde credite pe toate segmentele de clienți persoane juridice. Impactul negativ de 3% al creditelor in sold Agro vine în mare parte din sezonalitatea încasărilor subventiei APIA, parte din aceasta rambursând creditele existente. Aceasta este o particularitate a afacerilor din zona agricolă.

Sectorul IMM a înregistrat o performanță mai bună în comparație cu anul precedent datorită concentrării băncii pe segmentul Mid Market unde au fost abordate tranzacâii medii, asigurandu-se atât creșterea profitabilității cât și un control mai bun al riscului de credit. În T4 2022 toate segmentele de business au înregistrat crestere a vânzărilor, reprezentând 26% in total. Segmentele IMM și Corporate, cu creșteri de 24%, respectiv 23%, au înregistrat tranzacții în sectoarele imobiliare, energie verde și producție, în timp ce segmentul Micro a continuat acordarea de credite EASI cu garanție FEI dar și diversificarea portofoliului prin atragerea de credite de investiții pe termen lung, înregistrând o crestere cu 32% față de volumele realizate până în septembrie 2022.

Segmentul Agro a înregistrat tranzacții în zona investițiilor în terenuri și echipamente, dar și pentru capital de lucru, înregistrând o creștere de 24% față de volumele vândute până în septembrie 2022. Vânzările de credite noi prezintă o ușoară scădere în anul 2022 față de anul precedent datorită unui cumul de factori atât macroeconomici și geopolitici, cât și datorită strategiei comerciale adoptate de Patria Bank.

viewscnt
Afla mai multe despre
patria bank
profit