Blue Air rescadențează obligațiunile

Blue Air rescadențează obligațiunile
Adrian Panaite
Adrian Panaite
scris 17 iun 2020

SIF Banat-Crișana, societate care în decembrie 2019 a cumpărat obligațiuni emise de Blue Air Aviation în valoare de 43 milioane lei, anunță că a convenit cu firma aviatică pentru prelungirea cu 3 luni a termenelor de plată. Blue Air a achitat dobânda aferentă.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Restricțiile de circulație impuse de autorități în contextul pandemiei noului coronavirus au țintuit la sol timp de 10 săptămâni avioanele companiei Blue Air Aviation, iar angajații au fost trimiși în șomaj tehnic. Deși firma a reluat activitatea cu 21 de zboruri către 11 țări, impactul încă se resimte la nivel bilanțier. Acesta este contextul în care creditorul SIF Banat-Crișana (SIF1) anunță că a agreat o amânare cu 3 luni a termenului de plată a obligațiunilor scadente, având în vedere condițiile expcepționale.

SIF-ul condus de fostul ministru al Finanțelor Publice Bogdan Drăgoi a realizat un plasament de 43,01 milioane lei  în luna decembrie a anului trecut, înainte de criza COVID, iar acesta reprezenta la momentul respectiv 1,59% din activul net al societății. Este o investiție cu un timing dezastruos pentru că societatea este unul dintre marii pierzători din România ai epidemiei de COVID-19 și ai restricțiilor de circulație impuse de guvernele lumii. Tot în acest context, German Airways a ieșit din acționariatul Blue Air, unde cumpărase o participație de 10% la începutul anului trecut, cum a anunțat recent Profit.ro.

Daniela Șerban, realeasă președinte al Asociației pentru Relația cu Investitorii. Entitatea se va concentra și asupra companiilor nelistate CITEȘTE ȘI Daniela Șerban, realeasă președinte al Asociației pentru Relația cu Investitorii. Entitatea se va concentra și asupra companiilor nelistate

Blue Air, devenită cea mai mare companie aeriană românească, depășind Tarom, a făcut un apel la un ajutor de stat de 65 milioane de euro și pentru care Guvernul României a demarat negocieri la Bruxelles, conform anunțului făcut de ministrul Transporturilor, Lucian Bode. În cadrul aceluiași plan, alte 65 milioane de euro ar urma să meargă către Tarom.

Compania care a solicitat un împrumut cu dobândă preferențială, avertiza asupra eventualei pierderi de cotă de piață a unui jucător român față de competitori externi. "Piața pe care nu o vom mai putea deservi noi, o companie românească, va fi preluată de operatori străini care nu vor contribui la bugetul de stat al României și nu vor lua decizii având în minte interesul românesc", era mesajul Blue Air care, conform SIF Banat-Crișana, a achitat până la data de 15 iunie integral dobânzile aferente obligațiunlor.

Administratorii de fonduri critică proiectul de lege care poate întârzia listarea Hidroelectrica la bursă CITEȘTE ȘI Administratorii de fonduri critică proiectul de lege care poate întârzia listarea Hidroelectrica la bursă

SIF Banat-Crișana, prin infuzia sa de capital din decembrie, este parte acum a absorbirii acestui șoc. Este interesant că plasamentul neinspirat vine într-un context în care societatea a fost foarte puțin activă pe piața obligatarăromânească. Într-o discuție cu Profit.ro de la jumătatea lunii decembrie, deci exact în preajma realizării plasamentului, președintele Bogdan Drăgoi afirma că este prudent față de investițiile în obligațuni corporative românești și preferă să aștepte lichidizarea pieței. El lua în calcul faptul că venind mai târziu, randamentele ar putea coborî, dar afirma că își asumă acest lucru, să lase pe masă o parte din câștiguri, chiar și pentru 2 ani, dar să ia mai puțin risc.

Sub acest aspect, investiția în obligațiunile Blue Air era cu atât mai insolită cu cât afirmația făcută de fostul ministru al Finanțelor Publice Drăgoi este susținută de date. Prezența SIF Banat-Crișana este periferică în piața obligatară românească. Societatea are plasamentele cele mai mari doar pentru susținerea unor societăți din portofoliu. Astfel, societatea avea la finalul anului trecut o investiție de 36,87 milioane de lei în acțiuni emise de producătorul de hârtie și carton ondulat Vrancart Adjud, echivalentul a 1,37% din activul net și un plasment de 10,51 milioane lei, echivalent cu 0,41% din activul net în titlurile obligatare emise de SIFI BH Retail, de asemenea, din portofoliul societății. Terțele investiții sunt cu totul nesemnificative: 5,02 milioane lei, reprezentând 0,18% din activul net în obligațiuni Impact Developer & Contractor și 6,48 milioane lei, echivalent cu 0,24% dn activul net în obligațiuni emise de Banca Transilvania.

În 2016, Blue Air a devenit cea mai mare companie aeriană românească, depășind în premieră compania de stat Tarom după numărul de pasageri transportați. Compania low-cost operează zboruri către circa 100 de rute, din 16 țări, având opt baze operaționale, în București, Bacău, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Larnaca, Liverpool și Torino. Compania țintește afaceri anuale de 400 milioane euro și aproximativ 5 milioane de pasageri transportați. În 2018, cu circa 1.240 de angajați, compania a avut afaceri de 1,9 miliarde lei (403 milioane euro), dar cu o pierdere de 149 milioane lei, la un provizion de 49,7 milioane lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
sif banat crisana
bvb
bursa
blue air
obligatiuni
vrancart
impact
banca transilvania