Purcari Wineries (WINE) a realizat în primele 3 trimestre venituri consolidate de 300,62 milioane lei, cu 14,73% mai mari decât cele de 262,03 milioane lei din exercițiul financiar precedent, iar costul acestor vânzări a crescut cu 16,31%, la 161,46 milioane lei, de la 138,82 milioane lei.
Este o performanță obținută în contextul unei majorări de 18,6% a vânzărilor pe piața principală din România și de 12% în Moldova. Creșterea este de 33% pentru Bulgaria, unde compania a achiziționat podgoria Angel’s Estate. În România, marca Purcari asigură 51% din vânzări.
Profitul net a coborât cu 16,67%, la 161,46 milioane lei, de la 138,82 milioane lei. La S1, câștigul net era de 15,64 milioane lei și pe întreg anul trecut, acesta a fost de 55,51 milioane lei și din acesta compania a acordat un dividend cu randament de 4%.
La data de 30 septembrie, activele totale ale Purcari erau de 828,80 milioane lei, cu 13,33% mai mari decât cele de 739,31 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același interval de raportare, datoriile totale s-au majorat cu 21,95%, la 415,93 milioane lei, de la 341,05 milioane lei.
Polonezii de la Maspex au devenit în această vară acționari majoritari ai producătorului basarabean de vinuri, dobândind 72,80% din titlurile societății în cadrul unei oferte publice de preluare în care Amboselt Universal și-a redus deținerea la 15,08% din capitalul social în condițiile în care Victor Bostan, cel care și-a legat numele de proiecția regională a mărcii Purcari, a vândut pachetul său de 5% din acțiuni. La ultimul preț de închidere, de 18,70 lei/acțiune, valoarea de piață a companiei se ridică la 758,70 milioane lei (149,05 milioane euro).















