Amazon va sintetiza recenziile cu ajutorul AI-ului

Amazon va sintetiza recenziile cu ajutorul AI-ului
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 13 iun 2023

Gigantul american de comerț electronic Amazon pune inteligența artificială în sprijinul vânzărilor, folosind-o pentru a face un rezumat al recenziilor de produs.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro: Energy Road - Energie la tine acasă. Parteneri: FPPG, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Amazon a început să testeze o funcție prin care se face un rezumat al recenziilor lăsate de clienții produselor cumpărate - asta, bineînțeles, cu ajutor inteligenței artificiale generative.

Această facilitate ar trebui să scurteze timpul de documentare înaintea cumpărării unui produs. În loc să parcurgă zeci sau sute de recenzii, utilizatorul și-ar putea face o părere imediat prin intermediul rezumatului creat de AI.

Google a început să sugereze cuvinte cheie pentru căutări CITEȘTE ȘI Google a început să sugereze cuvinte cheie pentru căutări

AI-ul va rezuma principalele aspecte pe care clienții le-au apreciat la un produs, dar și părțile slabe ale acestuia.

Spre exemplu, la o jucărie, AI-ul spune că au fost apreciate aspectul, calitatea și performanța, dar dă și exemplul unei recenzii în care clientul se plânge că a dat 1.000 de dolari pe o jucărie care nu merita atâția bani.

Amazon a confirmat testul, însă, nu a oferit detalii, astfel că nu se știe exact ce model lingvistic este folosit și ce caracteristici are acesta.

Folosirea AI-ul generativ în acest fel este o mutare îndrăzneață și riscantă din partea gigantului american, cunoscut fiind faptul că instrumentele de acest gen nu oferă mereu informații de încredere. Dacă AI-ul va fi prins că oferă informații false pe baza cărora se decide o achiziție, ar putea urma procese costisitoare.

viewscnt
Afla mai multe despre
amazon
ai
comert