ANALIZĂ Piața portabilității: RCS&RDS dublu-lider, Telekom se menține, Vodafone devansează Orange. "Trebuie să fim rechini!"

ANALIZĂ Piața portabilității: RCS&RDS dublu-lider, Telekom se menține, Vodafone devansează Orange.  "Trebuie să fim rechini!"
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 13 ian 2020

Anul 2019 a adus un nou avans al numerelor de telefon portate de clienții operatorilor telecom, relevă date analizate de Profit.ro. Astfel, numărul de clienți de telefonie fixă și mobilă care și-au mutat numărul în altă rețea a urcat anul trecut cu 3,%, la 958.821 persoane, de la 930.522 în 2018 și 892.693 în 2017.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

La telefonia mobilă, 895.083 de numere au fost portate în altă rețea, cu 4,5% mai mult față de 2018.

Campionul portărilor este operatorul RCS&RDS, controlat de indirect de omul de afaceri Zoltan Teszari, care a reușit să atragă anul trecut din alte rețele de telefonie mobilă un număr 337.784 clienți, respectiv 39,2% din totalul acestora. Cifra este în creștere față de 2018, cu 21,5%, când a convins prin ofertă 278.070 de utilizatori, respectiv 32,5% din total, reiese din datele ANCOM.

Internele anulează o licitație telecom pentru abateri grave de la legislație. La procedură s-au înscris Orange și Vodafone CITEȘTE ȘI Internele anulează o licitație telecom pentru abateri grave de la legislație. La procedură s-au înscris Orange și Vodafone

Pe locul doi s-a plasat Orange România, cu 170.528 de utilizatori, de la 176.124 în 2018 și 191.767 în 2017, urmat de Telekom România Communications (fost Romtelecom), care a adus în rețea 152.274 de clienți, comparativ cu 148.675 de utilizatori în intervalul ianuarie – decembrie 2018 și 39.002 de clienți în 2017.

Poziția a patra revine Vodafone România, care a coborât de pe locul 3. Astfel, subsidiara locală a grupului britanic Vodafone, al doilea jucător de telefonie mobilă în România, a convins 137.385 de clienți să-și aducă numărul în rețea, de la 156.323 în 2018 și 155.903 în 2017.

Telekom România Mobile Communications (fost Cosmote România) ocupă locul 5, cu 97.086 de clienți, de la 97.350 de clienți în 2018 și 68.227 de utilizatori în 2017.

Afacerile din România ale primilor cinci operatori telecom CITEȘTE ȘI Afacerile din România ale primilor cinci operatori telecom

În total, portabilitatea a adus grupului Telekom 249.360 de utilizatori pe segmentul de telefonie mobilă, cifră care-l plasează pe locul doi în clasament, la fel ca în 2018, după RCS&RDS.

Efectele schimbărilor în oferta comercială, inițiate în 2017 și continuate în 2018 și 2019, la care s-au adaugăt parteneriatele grupului telecom cu Mega Image și Blue Air, au menținut aportul portabilității la intrările de clienți în portofoliu.

De altfel, un director al Telekom România a anunțat, în vara anului trecut, că grupul urmărește creșterea cotei la 25% din piața de telefonie mobilă în următorii 3 ani. "Trebuie să fim rechini", spunea reprezentantul grupului în iulie 2019.

Surpriză: STS nu a primit nicio ofertă și anulează licitația pentru construcția viitorului Centru Informatic și de Comunicații CITEȘTE ȘI Surpriză: STS nu a primit nicio ofertă și anulează licitația pentru construcția viitorului Centru Informatic și de Comunicații

Pe segmentul de telefonie fixă, numărul portărilor a scăzut cu 14% în 2019, la 63.738 în urmă cu un an.

Dacă în 2018 RCS&RDS a încheiat pe locul doi, anul trecut operatorul a revenit pe prima poziție, cu 34.527 de clienți atrași, de la 22.218 în 2018.

Vodafone România a avut un an bun în privința portării și a atras 10.488 de clienți, de trei ori mai mult față de 2018, rezultat care plasează operatorul de telefonie mobilă pe locul doi la numărul de clienți pe segmentul de telefonie fixă.

La o distanță foarte redusă se află Orange România, cu 9.954 de clienți portați în rețea, comparativ cu 10.498 utilizatori în 2018.

UPC a crescut ușor, de la 4.577 la 5.085 clienți atrași, și s-a plasat pe locul 4.

Poșta Română vrea să recupereze de la doi foști directori generali, Petrescu și Stanciu, prime apreciate ca fiind acordate fără aprobări legale CITEȘTE ȘI Poșta Română vrea să recupereze de la doi foști directori generali, Petrescu și Stanciu, prime apreciate ca fiind acordate fără aprobări legale

Din poziția de lider în 2018, Telekom România Communications (fost Romtelecom) a închis anul precedent pe ultima poziție, cu 804 clienți, de la 28.516 de utilizatori în urmă cu un an.

Datele prezentate vizează doar intrările de clienți atrași de operatori din alte rețele, nu și pe cele referitoare la clienții pierduți, care și-au mutat numărul în altă rețea, fiind astfel imposibilă calcularea unei situații nete a portărilor.

Un client al unui operator de telecomunicații își poate porta numărul de telefon ori de câte ori dorește să schimbe rețeaua.

Portabilitatea numerelor a fost lansată în 2008 și șase milioane de utilizatori au beneficiat de acest serviciu până prezent.

viewscnt
Afla mai multe despre
ancom
portabilitate
date statistice
telekom
vodafone
orange
upc
rcs&rds