ANCOM a primit 300 de reclamații de la utilizatorii de comunicații electronice din România privind roamingul

ANCOM a primit 300 de reclamații de la utilizatorii de comunicații electronice din România privind roamingul
Profit.ro
Profit.ro
scris 19 sep 2018

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a anunțat miercuri că monitorizează permanent modul în care operatorii de telefonie prezenți pe piața românească aplică prevederile regulamentului european Roam like at home și a primit aproape 300 de reclamații de la utilizatorii de comunicații electronice din România privind aplicarea acestui regulament.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În luna martie, autoritatea a anunțat că Orange și Vodafone au fost sancționați cu 180.000 de lei pentru aplicarea incorectă a regulamentului, scrie News.ro.

Președintele ANCOM, Sorin Grindeanu, a spus, în cadrul comunicatului, că neregulile depistate au fost sancționate de Autoritate cu amenzi și cu impunerea unor termene clare de remediere a acestora.

”Regulamentul nu prevede însă numai obligații pentru operatori, ci și drepturi ale acestora, pentru a-și stabili politicile comerciale în funcție de strategia fiecăruia. Unul dintre aceste drepturi este acela că operatorii pot comercializa oferte fără roaming, adresate utilizatorilor care nu călătoresc în afara țării sau care au alte opțiuni pentru situațiile în care nu se află în țară. Desigur, condiția este ca operatorii să informeze corect și complet utilizatorii cu privire la conținutul ofertelor”, a declarat Grindeanu.

Chinezii de la OnePlus intră pe piața televizoarelor CITEȘTE ȘI Chinezii de la OnePlus intră pe piața televizoarelor

În urma controalelor efectuate de ANCOM, doi operatori au fost sancționați cu amenzi în valoare totală de 180.000 de lei pentru aplicarea incorectă a regulamentului european Roam like at home.

”Pentru că nu a notificat utilizatorii cu privire la faptul că a modificat clauzele contractuale (respectiv Termenii și condițiile generale de utilizare a serviciilor preplătite) referitoare la condițiile în care este furnizat serviciul de roaming, Vodafone a fost sancționat cu amendă în valoare de 30.000 de lei, operatorul remediind problemele identificate înainte de termenul acordat de 90 de zile”, se arată în comunicat.

Autoritatea a anunțat că, pentru neintroducerea politicii de utilizare rezonabilă în contractele încheiate cu utilizatorii de servicii de telefonie mobilă pe bază de abonamente, Orange și Vodafone au fost sancționați cu câte o amendă în valoare de 50.000 de lei.

Totodată, Vodafone a mai fost sancționat cu o amendă în valoare de 50.000 de lei pentru neintroducerea politicii de utilizare rezonabilă în Termenii și condițiile generale de utilizare a cartelelor preplătite.

”De la intrarea în vigoare a regulamentului Roam like at home și până în prezent, Autoritatea a primit aproape 300 de reclamații de la utilizatorii de comunicații electronice din România privind aplicarea acestuia. Aproximativ 100 din totalul acestora au vizat neinformarea cu privire la introducerea politicii de utilizare rezonabilă în contractele cu utilizatorii, 90 au vizat aplicarea politicii de utilizare rezonabilă conform Roam like at home, iar 57 dintre acestea s-au referit la comercializarea ofertelor fără roaming inclus”, se arată în comunicat.

Alte plângeri din partea utilizatorilor s-au referit la faptul că nu au fost avertizați că urmează să li se aplice suprataxe în roaming, existența unor limite pentru cantitatea de date disponibilă în roaming și neinformarea cu privire la modul în care acestea se aplică.

viewscnt
Afla mai multe despre
ancom
roaming