Bloomberg: Șefii YouTube au ignorat cu bună știință conținutul toxic

Bloomberg: Șefii YouTube au ignorat cu bună știință conținutul toxic
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 3 apr 2019

Executivii YouTube ar fi fost conștienți de problema clipurilor care răspândesc informații false și îndeamnă la ură, însă au preferat să nu facă nimic pentru a nu scădea engagement-ul.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Conform mai multor foști angajați YouTube, citați de Bloomberg, șefii companiei ar fi fost avertizați în mod repetat cu privire la conținutul toxic încă aceștia l-au ignorat și au încurajat angajații să facă același lucru.

Executivii companiei s-ar fi temut că dacă descurajează acest tip de conținut va scădea nivelul engagement-ului, care, la rândul lui, putea afecta veniturile din reclame ale companiei.

Avertismentele ar fi venit chiar din partea propriilor angajați, îngrijorați de numărul foarte mare clipuri care includ informații “incendiare” și știri false, dar și de propagarea nestingherită a mesajelor care îndeamnă la ură.

Samsung anunță când lansează Galaxy S10 5G CITEȘTE ȘI Samsung anunță când lansează Galaxy S10 5G

În fapt, cinci angajați seniori și-ar fi dat demisia în ultimii ani din cauza ignorării intenționate a acestui tip nociv de conținut video, conform informațiilor obținute de Bloomberg sub protecția anonimatului.

Un purtător de cuvânt al YouTube a contrazis parte a informațiilor, arătând că platforma de video a făcut eforturi mari în ultimii doi ani pentru eliminarea conținutului toxic.

Însă, problema indicată de foștii angajați datează dinainte de ultimii doi ani. YouTube s-a văzut nevoită să ia măsuri abia după ce publisherii au început să-și întrerupă campaniile ca urmare a faptului că acestea rulau alături de clipuri care le afectau brandul.

Chiar și în prezent, conform unei investigații făcute de Motherboard, YouTube găzduiește numeroase clipuri care fac propagandă neo-nazistă.

Alphabet nu face publice veniturile obținute de YouTube, însă o estimare neoficială arată că acestea se ridică la peste 16 miliarde de dolari pe an.

viewscnt
Afla mai multe despre
youtube
google
video