Executivii YouTube ar fi fost conștienți de problema clipurilor care răspândesc informații false și îndeamnă la ură, însă au preferat să nu facă nimic pentru a nu scădea engagement-ul.
Conform mai multor foști angajați YouTube, citați de Bloomberg, șefii companiei ar fi fost avertizați în mod repetat cu privire la conținutul toxic încă aceștia l-au ignorat și au încurajat angajații să facă același lucru.
Executivii companiei s-ar fi temut că dacă descurajează acest tip de conținut va scădea nivelul engagement-ului, care, la rândul lui, putea afecta veniturile din reclame ale companiei.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Avertismentele ar fi venit chiar din partea propriilor angajați, îngrijorați de numărul foarte mare clipuri care includ informații “incendiare” și știri false, dar și de propagarea nestingherită a mesajelor care îndeamnă la ură.

În fapt, cinci angajați seniori și-ar fi dat demisia în ultimii ani din cauza ignorării intenționate a acestui tip nociv de conținut video, conform informațiilor obținute de Bloomberg sub protecția anonimatului.
Un purtător de cuvânt al YouTube a contrazis parte a informațiilor, arătând că platforma de video a făcut eforturi mari în ultimii doi ani pentru eliminarea conținutului toxic.
Însă, problema indicată de foștii angajați datează dinainte de ultimii doi ani. YouTube s-a văzut nevoită să ia măsuri abia după ce publisherii au început să-și întrerupă campaniile ca urmare a faptului că acestea rulau alături de clipuri care le afectau brandul.
Chiar și în prezent, conform unei investigații făcute de Motherboard, YouTube găzduiește numeroase clipuri care fac propagandă neo-nazistă.
Alphabet nu face publice veniturile obținute de YouTube, însă o estimare neoficială arată că acestea se ridică la peste 16 miliarde de dolari pe an.