Chrome va bloca reclamele care consumă multe resurse

Chrome va bloca reclamele care consumă multe resurse
scris 15 mai 2020

Google a anunțat că, începând cu luna august, reclamele care consumă prea multe resurse vor fi blocate în Chrome.

Consumul de resurse este unul din motivele principale pentru care utilizatorii aleg să folosească extensii pentru blocarea reclamelor, iar Google încearcă să limiteze acest stigmat pentru ca utilizatorii să să fie mai dispuși să accepte afișarea reclamelor.

În acest sens, browser-ul Google Chrome va bloca reclamele prinse că realizează un consum mare de resurse începând cu luna august a acestui an.

Poșta Română lansează o aplicație mobilă pentru Android CITEȘTE ȘI Poșta Română lansează o aplicație mobilă pentru Android

De regulă, reclamele care consumă multe resurse fie sunt optimizate prost, fie minează monede virtuale. Motivele principale pentru care Google le va bloca sunt consumul bateriei pe dispozitivele mobile, stresul pus pe rețelele mobile și automat faptul că generează costuri materiale pentru utilizatori și companiile de telecomunicații.

Google va activa trei bariere în funcție de care va stabili care sunt reclamele ce abuzează de resursele dispozitivelor. Astfel, vor fi blocate reclamele care îndeplinesc una din următoarele trei condiții:

  • Au nevoie de mai mult de 4MB pentru a funcționa;
  • Folosesc procesorul mai mult de 15 secunde într-un interval de 30 de secunde;
  • Folosesc procesorul în total mai mult de 60 de secunde.

Compania americană spune că, din analizele sale, doar 0,3% din toate reclamele consumă atât de multe resurse încât vor ajunge să fie blocate de Chrome. Însă, aceste reclame, pentru care Google nu oferă o cifră absolută, consumă 26% din traficul făcut și 28% din procesorul folosit de absolut toate reclamele.

În alte cuvinte, din august, consumul de resurse realizat de reclamele încărcate în Chrome la nivel global va scădea cu peste un sfert prin blocarea a 0,3% dintre acestea.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
google
chrome
reclame