Decizia Google de a renunța la cookie-uri, măsură care ar putea proteja datele utilizatorilor, atrage o anchetă

Decizia Google de a renunța la cookie-uri, măsură care ar putea proteja datele utilizatorilor, atrage o anchetă
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 26 mar 2021

Decizia Google de a bloca cookie-urile terților în browserul Chrome, pentru a oferi confidențialitate utilizatorilor, a atras o anchetă din partea Departamentului de Justiție, potrivit surselor Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Google a anunțat încă de anul trecut că va dezactiva cookie-urile țerților, care permit companiilor să colecteze date despre istoria de navigare a utilizatorilor și să afișeze reclame personalizate. Informația a fost confirmată recent, iar Google a anunțat, spre dezamăgirea companiilor care afișează reclame, că nu va înlocui cookie-urile cu alte instrumente de identificare pe baza istoricului de navigare.

Învață de la traderi cu experiență prin Vestor CITEȘTE ȘI Învață de la traderi cu experiență prin Vestor

Departamentul de Justiție va investiga dacă măsura anunțată de Google este anticoncurențială, blocând accesul rivalilor la date despre utilizatori.

Companiile de publicitate se plâng că decizia Google de a bloca cookie-urile terțe le va împiedca să colecteze date utile, în timp ce gigantul american avea în continuare acces la informații despre utilizatori.

Soluția Vodafone Smart Protect contribuie la securitatea afacerilor în lumea digitală, asigurând protecția dispozitivelor fixe și mobile împotriva amenințărilor cibernetice CITEȘTE ȘI Soluția Vodafone Smart Protect contribuie la securitatea afacerilor în lumea digitală, asigurând protecția dispozitivelor fixe și mobile împotriva amenințărilor cibernetice

În loc de datele colectate prin cookie-uri, advertiserii vor avea la dispoziție soluții precum FloC (Federated Learning of Cohorts), care urmăresc grupuri de utilizatori cu interese comune, în loc să urmărească fiecare utilizator în parte. Totodată, companiile pot face publicitate țintită pe baza datelor obținute prin propriile mijloace, direct de la consumatori.

Cookie-urile sunt mici fișiere de identificare a unui utilizator, prin care companiile urmăresc obiceiurile persoanelor, cu sopul de a oferi publicitate țintită.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
alphabet
cookie
cookies
cooki-uri
cookies chrone
reclame google
publicitate google
publicitate tintita
date utilizatori