Facebook adoptă munca de acasă pe termen nedefinit, în afara Silicon Valley; Shopify a făcut un anunț asemănător

Facebook adoptă munca de acasă pe termen nedefinit, în afara Silicon Valley; Shopify a făcut un anunț asemănător
scris 22 mai 2020

Facebook va adopta sistemul muncii de acasă și după relaxarea restricțiilor pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus, a spus joi angajaților directorul general al companiei, Mark Zuckerberg, accelerând diversificarea geografică a sectorului tehnologic în afara Silicon Valley, transmite Reuters.

Zuckerberg anunțat că cea mai mare rețea de socializare din lume va începe ”să se deschidă în  mod agresiv angajărilor de la distanță”, anticipând că aproximativ jumătate din forța sa de muncă va lucra de acasă în următorii 5-10 ani, scrie News.ro.

Compania va avea ”o abordare mai măsurată” cu angajații existenți, în funcție de postul ocupat și performanș/țele din trecut, a spus Zuckerberg, care a stabilit ca termen data de 1 ianuarie 2021 pentru ca angajații să informeze compania despre noile lor locații.

INTERVIU Tot ce înseamnă corporate travel este blocat. Pandemia a generat cazuri absurde.\ CITEȘTE ȘI INTERVIU Tot ce înseamnă corporate travel este blocat. Pandemia a generat cazuri absurde."O situație despre care înveți la cursurile de economie, însă doar teoretic. Vrem luminița de la capătul tunelului, dar nu avem tunelul!"

Facebook, care a anunțat deja că va continua planurile de a angaja 10.000 de ingineri și angajați de produs în acest an, va  mai construi trei ”huburi” în Atlanta, Dallas și Denver, unde să se poată întâlni ocazional angajații din zonele respective.

”Acestea nu vor fi în mod obligatoriu birouri”, a spus Zuckerberg, dar compania va crea probabil ”un anumit tip de spațiu fizic”.

”Ideea cu aceste huburi este că dorim să ne extindem. Dorim să ne concentrăm energia de recrutare în unele orașe unde putem atrage sute de ingineri”.

Zuckerberg a anticipat că vor avea loc unele economii legate de proprietăți, mâncare și costul forței de muncă, în condițiile în care pachetele de compensații uriașe, obișnuite în Silicon Valley, vor fi ajustate dacă angajații Facebook vor opta să trăiască în regiuni mai ieftine.

Decizia Facebook este similară cu cele anunțate în această lună de Twitter și de compania de plăți Square, care au fost primele companii de tehnologie importante care au adoptat munca de acasă pe termen  nedefinit.

Facebook este însă o companie mult mai mare, iar decizia sa va avea un impact mai pronunțat asupra culturii muncii în sectorul de profil.

Efectul asupra costurilor nu este clar, a spus Zuckerberg, pentru că economiile vor fi reduse parțial de costurile suplimentare legate de călătorii și de tehnologiile asociate instalării birourilor acasă.

Compania canadiană de comerț electronic Shopify, care la începutul acestei luni a devenit pentru scurt timp cea mai valoroasă companie din Canada, a anunțat la rândul ei, joi, că a prelungit munca de acasă a angajaților până în 2021 și că ulterior angajații vor putea opta să lucreze de la distanță. La sfârșitul lunii decembrie,  Shopify avea peste 5.000 de angajați și de contractori la nivel mondial.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
shopify