Google înăsprește regulile pentru monetizarea canalelor de YouTube

Google înăsprește regulile pentru monetizarea canalelor de YouTube
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 17 ian 2018

Creatorii de conținut pentru YouTube trebuie să îndeplinească mai multe condiții înainte să poată câștiga bani prin afișarea reclamelor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Pentru putea câștiga bani din clipurile postate pe YouTube, utilizatorii trebuie să fie primiți în ceea ce Google numește YouTube Partner Program. Admiterea în acest program este un fel de recunoaștere a încrederii în calitatea conținutului postat.

Regulile pentru admiterea în YouTube Partner Program constau până acum într-o lună de existență a canalului și 10.000 de afișări în total pentru clipurile publicate. Cine îndeplinea aceste condiții, intra automat în program și putea să afișeze reclame.

Însă, Google schimbă din nou regulile, făcând mai dificilă acceptarea în programul de monetizare. Acum, un canal de YouTube trebuie să aibă cel puțin 1.000 de abonați și conținutul postat trebuie să însumeze peste 4.000 de ore de vizionare în ultimul an.

Digi își amână intrarea pe piața de telefonie mobilă din Ungaria CITEȘTE ȘI Digi își amână intrarea pe piața de telefonie mobilă din Ungaria

Înăsprirea condițiilor în privința monetizării ar trebui să reducă cazurile în care reclamele brandurilor sunt asociate cu filmări improprii sau mesaje dubioase, cum a fost în trecut cazul reclamelor afișate în filmări care făceau propagandă teroristă.

Noile reguli vizează deocamdată admiterea în YouTube Partner Program. Din 20 februarie, însă, aceste condiții se vor aplica tuturor membrilor. Asta înseamnă că un canal aprobat deja, care nu îndeplinește noile condiții, va fi scos în afara programului până ajunge la 1.000 de abonați, respectiv 4.000 de ore de vizualizare.

Vice-președintele Google Paul Muret spune că, pe lângă aceste criterii cantiative, canalele de YouTube vor fi evaluate în permanență și pe baza feedback-ului venit de la utilizatori, precum raportările privind spam-ul sau diverse forme de abuz.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
youtube