IBM renunță să mai dezvolte tehnologii de recunoaștere facială

IBM renunță să mai dezvolte tehnologii de recunoaștere facială
scris 9 iun 2020

Gigantul american IBM a anunțat că nu mai vrea să fie implicat sub nicio formă în recunoașterea facială, tehnologie despre care spune că este părtinitoare, creatoare de inegalități și discriminatoare.

CEO-ul IBM, Arvind Krishna, a trimis o scrisoare mai multor membrii ai Congresului în care anunță public că gigantul american nu va mai face cercetări, nu va mai dezvolta și nu va mai vinde produse care au legătură cu recunoașterea facială.

În vreme ce protestele și campania Black Lives Matters continuă în Statele Unite, IBM spune că motivele pentru care iese din acest business au legătură cu discriminarea pe care această tehnologie o implică.

Dropbox lucrează la un manager de parole CITEȘTE ȘI Dropbox lucrează la un manager de parole

Mai mult, IBM vrea demararea unui dialog la nivel național cu privire la recunoașterea facială și la folosirea acesteia de către forțele de ordine și agențiile federale în scopul supravegherii în masă a cetățenilor.

Folosită deja masiv în anumite țări, în frunte cu China, recunoașterea facială este una dintre cele mai controversate tehnologii. Cu toate inovațiile din ultima vreme, mai multe studii publicate recent au arătat nu doar că încă nu se poate pune baza pe ea pentru a recunoaște cu precizie oamenii, dar că suferă într-o anumită măsură de părtinire, în funcție de felul în care s-a făcut antrenarea algoritmului.

Declarațiile șefului IBM vor atrage probabil atenția publicului larg și a politicienilor asupra acestui subiect, iar compania va beneficia de imagine pozitivă de pe urma acestei mișcări. IBM, însă, este unul dintre jucătorii mici, care nu au reușit să aibă vreun impact asupra acestei piețe.

Rivalul Microsoft și Amazon sunt două dintre companiile care domină acest business. Astfel, anunțul IBM, pe lângă imagine, poate fi văzut și ca unul care ar putea afecta afacerile rivalilor din zona de recunoaștere facială.

viewscnt
Afla mai multe despre
ibm
recunoaștere facială
inteligență artificială