Livrările de telefoane Huawei pe piața din China s-au prăbușit din cauza sancțiunilor americane

Livrările de telefoane Huawei pe piața din China s-au prăbușit din cauza sancțiunilor americane
Profit.ro
Profit.ro
scris 29 ian 2021

Cota ocupată de grupul Huawei pe piața de smartphone din China s-a redus dramatic în ultimul trimestru al anului trecut, ca urmare a sancțiunilor americane care vizează grupul chinez, arată datele publicate vineri de firma de cercetare de piață Canalys, transmite AFP.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Grupul chinez Huawei, cel mai mare producător mondial de echipamente de telecomunicații și odată al doilea producător de smartphone-uri, este afectat de sancțiunile adoptate de fosta administrație de la Casa Albă, care împiedică companiile străine să furnizeze Huawei componente cheie precum semiconductori, scrie Agerpres.

Apple a obținut venituri și profit peste așteptări în ultimul trimestru din 2020, susținute de livrările de iPhone-uri și de vânzările din China CITEȘTE ȘI Apple a obținut venituri și profit peste așteptări în ultimul trimestru din 2020, susținute de livrările de iPhone-uri și de vânzările din China

Potrivit Canalys, în ultimul trimestru al anului trecut Huawei a vândut în China 18,8 milioane de telefoane, cu 44% mai puțin decât în perioada similară a anului 2019. În consecință, cota sa de piață în China s-a redus până la 22% de la 38%. La nivel global, livrările de telefoane Huawei au scăzut cu 43% până la 32 de milioane de unități.

"Este vorba, probabil, de cea mai dificilă perioadă pentru Huawei, care nu poate onora nici măcar comenzile de pe piața sa internă din cauza sancțiunilor americane", subliniază analistul Canalys, Nicole Peng. "Huawei ar fi putut vinde alte 30 până la 40 de milioane de unități în acest an dacă nu ar fi fost problemele de aprovizionare", adaugă Nicole Peng.

Chiar dacă livrările sale s-au redus puternic, Huawei este în continuare lider pe piața de smartphone-uri din China, dar este urmat la mică distanță de compatrioții Oppo (cu o cotă de piață de 20%) și Vivo (19%). În timp ce livrările Huawei au scăzut, cele ale rivalilor Oppo și Vivo au crescut rapid, în ambele cazuri cu aproximativ o cincime.

Grupul american Apple se situează pe locul patru, cu o cotă de piață de 18%, "cea mai bună performanță a sa realizată în China în ultimii ani", subliniază Canalys.

Pe ansamblul anului 2020, Huawei păstrează un avans confortabil față de rivalii săi în China, cu o cotă de piață de 38% față de 18% pentru numărul doi Oppo.

viewscnt
Afla mai multe despre
huawei
china
telefoane