Gigantul american Microsoft a vândut obligațiuni de aproximativ 20 de miliarde de dolari pentru a finanța preluarea rețelei sociale LinkedIn, aceasta fiind a cincea mare emisiune de bonduri corporative din istorie, informează Financial Times.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Vânzarea a inclus obligațiuni cu maturitatea cuprinsă între 3 și 40 de ani, fiind cea mai mare după Verizon, Anheuser-Busch InBev (AB InBev), Actavis și Dell.
În iunie, Microsoft a anunțat că va cumpăra platforma de socializare în scopuri profesionale LinkedIn pentru 26,2 miliarde de dolari, tranzacția urmând să fie finalizată anul acesta. Înființată în 2003, rețeaua de socializare LinkedIn are peste 400 de milioane de membri la nivel global.
Cererea pentru obligațiunile Microsoft, care deține calificativul maxim AAA din partea agențiilor de rating Moody's și S&P și AA+ din partea Fitch, a depășit 50 de miliarde de dolari, atenția investitorilor fiind îndreptată, predominant, spre titlurile cu maturitatea de 10 și 30 de ani.
Cea mai mare finanțare obținută până în prezent de o companie prin vânzarea de obligațiuni a fost înregistrată în 2013, când Verizon Communications a atras 49 miliarde de dolari de la investitori.
În ianuarie, AB InBev, numărul unu mondial pe piața berii, a vândut obligațiuni denominate în dolari în valoare de 46 miliarde dolari, a doua mare emisiune corporate din istorie, în condițiile în care cererea investitorilor a atins un nivel record de 110 miliarde dolari.