Numărul incidentelor de securitate în rețelele și serviciile de comunicații electronice a scăzut cu 17% în România

Numărul incidentelor de securitate în rețelele și serviciile de comunicații electronice a scăzut cu 17% în România
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 iul 2023

Numărul incidentelor de securitate în rețelele și serviciile de comunicații electronice, în România, a scăzut cu 17%, în 2022 față de anul precedent, până la 341 de probleme ce au afectat aproximativ 6,9 milioane de conexiuni, relevă datele cuprinse în raportul publicat de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Conform documentului, o scădere importantă se consemnează în cazul serviciilor de telefonie fixă (-80%, de la an la an), dar și în privința internetului fix (-76%), scrie Agerpres.

BREC: Datele oficiale îl contrazic pe viceprimarul Tomescu. 64.121 locuințe noi au fost livrate în București-Ilfov între 2020-2022 CITEȘTE ȘI BREC: Datele oficiale îl contrazic pe viceprimarul Tomescu. 64.121 locuințe noi au fost livrate în București-Ilfov între 2020-2022

Ca urmarea a notificărilor primite de ANCOM în 2022, numărul incidentelor semnificative de securitate își păstrează tendința de scădere, fiind mai mic cu aproximativ 17% față de anul 2021. Astfel, s-au înregistrat 341 de incidente, comparativ cu 410, cu un an în urmă, respectiv 575 în 2020.

La nivel general, numărul total de conexiuni afectate este de aproximativ 6,9 milioane, iar valoarea medie generală este de peste 20.000 de conexiuni afectate de un singur incident.

Anul trecut, mai mult de jumătate dintre incidente, respectiv 188, au fost declanșate de o problemă de alimentare cu energie electrică.

Raportul ANCOM arată că, în perioada analizată, serviciile de telefonie mobilă și SMS au fost cele mai afectate (3,9 milioane de conexiuni), urmate de cele de internet mobil și transmisiuni de date mobile (2,6 milioane).

Din punct de vedere al distribuției geografice, incidentele au afectat unul sau mai multe județe simultan: 181 de incidente au afectat câte un județ, 154 au dus la afectarea conexiunilor din 2-10 județe simultan, trei incidente au afectat între 11 și 30 de județe și alte trei incidente au avut impact la nivel național. Cele mai multe incidente (42) au afectat județul Teleorman, iar județele în care au fost înregistrate cele mai puține probleme au fost: Brăila (un incident) și Vaslui (două incidente).

Din perspectiva distribuției geografice a incidentelor care au fost provocate de probleme de alimentare cu energie electrică, județul Teleorman este cel în care s-au înregistrat cele mai multe (31), urmat de Dolj (20) și Gorj (19). Județele cu cele mai puține raportări de incidente electrice au fost: Bacău, Bihor, Brașov, Galați și Vaslui (unde s-a înregistrat câte un singur incident electric), iar în Brăila și Satu-Mare nu a existat vreun incident electric.

Potrivit sursei citate, 140 de incidente au afectat resurse la nivelul suport (unde sunt încadrate componentele suport ale echipamentelor, ca de exemplu cele utilizate pentru alimentarea cu energie electrică, sisteme de monitorizare și control al temperaturii, instalații electrice), 171 de incidente au afectat resurse la nivelul logic (unde sunt încadrate elementele software ale echipamentelor și/sau resurselor) și 33 de incidente au afectat resurse la nivel fizic (unde sunt încadrate componentele hardware ale echipamentelor și/sau resurselor).

Twitter a început să-și plătească creatorii de conținut CITEȘTE ȘI Twitter a început să-și plătească creatorii de conținut

În același timp, cele mai afectate resurse fac parte din categoriile: medii de transmisiune (185 de incidente), stații de bază și controlere mobile (126), echipamente din noduri de transmisiune (22) și routere și switch-uri IP (17).

În 2022, durata totală a incidentelor raportate a fost de peste 2.657 de ore, în creștere față de anul 2021, când aceasta a fost de aproape 2.277 de ore. Durata medie a unui incident a crescut de la circa cinci ore și jumătate (în 2021) la aproximativ opt ore, în 2022.

ANCOM precizează că, anul trecut, a fost raportat un incident cauzat de un atac cibernetic îndreptat asupra unui partener al unui furnizor de comunicații electronice din România, care a avut o durată de zece zile. 

viewscnt
Afla mai multe despre
ancom
incidente