În primul trimestru al anului, piața tabletelor a înregistrat un nou regres important, care o aduce la un nivel scăzut, ce nu a mai fost văzut de peste trei ani.
31,7 milioane de tablete au fost livrate în primul trimestru al acestui an, conform unei analize Canalys. Cifra reprezintă o scădere de 18 procente față de aceeași perioadă a anului trecut.
Este cel mai redus nivel pe care această piață l-a înregistrat din primul trimestru al lui 2020.
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Dincolo de scăderea așteptată pentru perioada care urmează sărbătorilor de iarnă, analiștii spun că aceasta a fost mai mare decât se așteptau, chiar și în actualul context economic. Tabletele se numără printre dispozitivele cărora oamenii le alocă o foarte mică prioritate la achiziție în această perioadă.
Au scăzut toți mari producători. Apple se menține lider, după o scădere de 17%. Cu 12,35 de milioane de iPad-uri livrate, Apple are acum o cotă de piață de 38.9%.
Deși a scăzut mai puțin, 14,4%, Samsung rămâne departe în urma Apple, cu o cotă de 21,2%, după ce a livrat 6,72 de milioane de tablete.
Amazon a scăzut cu aproape 30%, Lenovo cu 37%, iar Huawei, care a pierdut deja o mare parte din cotă anii trecuți, mai scade cu încă 4,3%.
Piața tabletelor are un nou-vechi jucător în Google, care tocmai a prezentat Pixel Tablet. Google a renunțat să mai producă tablete în urmă cu câțiva ani, apoi s-a răzgândit și a decis să revină pe această piață.