GapMinder Fund II, fond de investiții dedicat companiilor de tehnologie create în România și Europa de Est, anunță o investiție seed de 2 milioane de euro în Salestools AI, o companie care utilizează Inteligența Artificială pentru a crește vânzările business-to-business prin agenți digitali autonomi care au un rol similar unui „copilot”.
Soluția Salestools AI identifică potențialii clienți și interacționează cu aceștia 24/7, realizează cercetări detaliate, automatizează contactarea prin LinkedIn și e-mail și gestionează răspunsurile și obiecțiile.
GapMinder este investitor unic în această rundă. Compania va folosi finanțarea pentru a-și mări echipa de ingineri din București, pentru a construi agenți de vânzări AI și pentru a crea prima rețea din lume bazată pe Inteligență Artificială pentru generarea veniturilor.

Salestools a fost fondată în 2015 de cuplul format din românca Loredana Qvist (COO) și Jesper Qvist (CEO), de origine daneză. Ambii fondatori sunt antreprenori în serie și au experiență vastă în vânzări. Loredana Qvist a lucrat peste 20 de ani în vânzări și a ocupat poziții la companii Big Four precum Deloitte și EY înainte de a fonda SalesTools AI. Jesper Qvist are peste 10 ani de experiență în vânzări, deține un MBA și un Master of Science. în inovare și dezvoltare de business.
De asemenea, are o experiență în crearea de companii Software as a Service (SaaS). Ambii fondatori au făcut exit cu succes din două companii SaaS și își propun ca Salestools să se extindă din București la nivel global.

Piața globală de soluții tech pentru accelerarea vânzărilor este estimat să crească de la 124,4 miliarde de dolari în 2024 la peste 409 miliarde de dolari până în 2033, potrivit companiei de cercetare Imarc.
Salestools AI are clienți mai multe companii Fortune 50 din America de Nord, Europa și zona Asia-Pacific (APAC). Aproape 70% din veniturile Salestools sunt generate de companii cu sediul în Statele Unite.

Managementul vizează o creștere de 50% a veniturilor lunare în 2025 și deschiderea unui birou de vânzări în SUA până la sfârșitului anului. Astfel, SalesTools își poate mări până la finalul 2025 de șase ori veniturile anuale recurente (ARR) față de nivelul actual.
Compania construiește un laborator de cercetare AI în București și o echipă de vânzări în SUA. Salestools AI are în prezent 8 angajați în București și își propune să crească la 20 la sfârșitul 2025 și la 80 la finalul anului viitor. Echipa din România se va concentra pe construirea agenților Agentic AI și a unei rețele inteligente de interacțiune cu clienții.
„În următorii patru ani, ne dorim ca Salestools să creeze cel mai mare laborator de cercetare AI din România, în timp ce operațiunile de vânzări vor avea sediul în SUA și în diverse regiuni din Europa”, a adăugat Loredana Qvist, Cofondator și COO Salestools AI.