Veniturile Orange în România au avansat cu 1,3% în primul semestru, la 454 milioane euro

Veniturile Orange în România au avansat cu 1,3% în primul semestru, la 454 milioane euro
scris 29 iul 2015

Veniturile Orange România au crescut în primul semestru cu 1,3% raportat la primele șase luni ale anului trecut, la 454 milioane de euro, susținute de avansul puternic al serviciilor mobile în trimestrul al doilea, când cel mai mare operator de telefonie de pe piața românească a raportat o creștere de 6,4% a veniturilor, la 233 milioane euro.

Raportat la primul trimestru din acest an, veniturile Orange România au urcat cu 5,4% în perioada aprilie-iunie, se arată în raportul financiar al grupului francez Orange.  

De altfel, intervalul aprilie-iunie a reprezentat prima creștere trimestrială a veniturilor grupului în România după patru trimestre consecutive de scăderi.

"Veniturile din România au urcat cu 6,4% în trimestrul al doilea, susținute de avansul serviciilor mobile și într-o măsură mai redusă de creșterea vânzărilor de dispozitive mobile și de servicii de televiziune fixă", potrivit raportului.

Venitul mediu anualizat pe utilizator (ARPU) al Orange în România a fost de 6,2 euro în trimestrul al doilea, comparativ cu 6 euro în primele trei luni ale anului. În aprilie-iunie 2014, venitul pe utilizator a fost de 6,4 euro.

La finele lunii iunie, Orange România avea 10,205 milioane de abonați la serviciile de telefonie mobilă, în scădere de la 10,394 milioane clienți după primul semestru al anului trecut. De cealaltă parte, numărul abonaților la servicii de televiziune fixă s-a triplat în perioada analizată, la 221.000 de persoane.

Potrivit unui comunicat al Orange România, 95% din populația urbană și 67% din populația totală a țării aveau acces la serviciile 4G ale Orange după primul semestru, rețeaua 4G a operatorului oferind cele mai mari viteze de download din România, atât în interiorul cât și în exteriorul clădirilor, conform testelor dezvoltate de ANCOM.

În trimestrul al doilea, folosirea internetului mobil a continuat să se intensifice. Traficul de date mobile în rețea a crescut cu 112% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul vânzărilor mai mari de tablete și de smartphone-uri, precum și datorită serviciilor 4G, notează operatorul român. De asemenea, numărul de smartphone-uri compatibile 4G vândute în primul semestru al acestui an a crescut de aproape trei ori comparativ cu perioada similară a  anului trecut, iar numărul de tablete 4G vândute de 4,5 ori.

Din totalul de telefoane folosite în rețeaua Orange, unul din două este smartphone, procentul acestora în bază fiind cu 8,6% mai mare comparativ cu același semestru al anului trecut, se arată în comunicatul Orange România.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
orange romania
venituri orange
clienti orange