YouTube a eliminat 58 de milioane de clipuri, 1,67 milioane de canale și câteva sute de milioane de comentarii

YouTube a eliminat 58 de milioane de clipuri, 1,67 milioane de canale și câteva sute de milioane de comentarii
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 17 dec 2018

YouTube a făcut public așa-numitul raport al transparenței pentru al treilea trimestru al acestui an și, pentru prima oară, a numit și cauzele care au dus la ștergerea unei cantități masive de conținut.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În perioada iulie - septembrie 2018 au fost șterse de pe YouTube în total 58 de milioane de clipuri video. 7,8 milioane au fost eliminate pentru că au contravenit politicilor oficiale ale site-ului, iar restul de peste 50 de milioane au dispărut ca urmare a ștergerii unui număr de 1,67 de milioane de canale.

Din cele 7,8 milioane motive pentru ștergere, cele mai frecvente au fost spam-ul sau înșelătoria (72%), îngrijorări privind siguranța copiilor (10,2%) și nuditate ori conținut sexual (9,9%).

Pornografia, violența, spam-ul, discursul ofensator și cyberbullying-ul au fost motivele principale care au dus la eliminarea în aceeași perioadă a peste 1,6 milioane de canale care conțineau peste 50 de milioane de clipuri video.

Facebook testează afișarea reclamelor în paginile de căutare și Marketplace CITEȘTE ȘI Facebook testează afișarea reclamelor în paginile de căutare și Marketplace

Din octombrie 2017, de când YouTube a început să publice aceste rapoarte, au fost șterse 31 de milioane de clipuri, exceptând trimestrul vizat de cel mai nou raport - ceea ce arată o creștere a numărului de conținut eliminat de pe YouTube.

Cea mai probabil cauză pentru această escaladare este exigența în creștere a YouTube, care are nevoie de conținut de o calitate cât mai ridicată pentru a fi asociat cu brandurile care cumpără reclamă.

Din cele 7,8 milioane de clipuri eliminate independent de canalele șterse, 81% au fost identificate de algoritmii artificiali folosiți în acest scop. Conținutul marcat de algoritm este apoi verificat de unul din cei câteva zeci de mii de moderatori.

App Annie: Veniturile generate de magazinele de aplicații vor depăși 122 de miliarde de dolari în 2019. Care va fi vedeta anului viitor CITEȘTE ȘI App Annie: Veniturile generate de magazinele de aplicații vor depăși 122 de miliarde de dolari în 2019. Care va fi vedeta anului viitor

În aceeași perioadă, au fost șterse și peste 224 de milioane de comentarii pentru cam aceleași motive pentru care au fost eliminate și clipurile video respectiv canalele.

Interesant este că 99% din comentarii au fost depistate de algoritmi. Google nu oferă o explicație suplimentară în acest caz, însă cel mai probabil moderatorii nu sunt implicați aproape deloc în acest caz, pentru care YouTube se bazează aproape exclusiv pe algoritmi. Moderatorii doar verifică cazurile marcate de algoritm și i-au decizia de ștergere sau menținere a comentariilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
youtube
google
video