Producătorul american de arme Lockheed Martin și-a majorat previziunile anuale de profit și vânzări datorită cererii puternice de echipamente militare, alimentată de incertitudinile geopolitice continue, transmite Reuters.
Companiile de apărare din SUA au reușit să transforme cererea de sisteme de apărare aeriană, rachete și alte arme în comenzi, datorită războiului din Ucraina și creșterii tensiunii în relațiile dintre SUA și China, scrie News.ro.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Armele Lockheed, cum ar fi sistemul de rachete cu lansare multiplă ghidată și rachetele antitanc Javelin, realizate în colaborare cu firma aerospațială și de apărare RTX, au fost folosite de Ucraina în lupta sa împotriva invaziei pe scară largă a Rusiei.
Cu toate acestea, avioanele F-35 ale Lockheed se confruntă cu întârzieri în livrarea către Pentagon din cauza upgrade-urilor software, potrivit informațiilor din presă.
Avionul avansat este cel mai mare program al Lockheed, după ce a generat 27% din totalul vânzărilor nete consolidate și 66% din vânzările nete ale diviziei de aeronautică a grupului, în 2022.
Vânzările trimestriale ale unității de aeronautică a lui Lockheed, cea mai mare din cadrul grupului, au crescut cu 17,3% față de un an anterior, până la 6,88 miliarde de dolari.
Trimestrul doi al anului trecut a fost afectat de sfârșitul unor finanțări federale și constrângerile din lanțul de aprovizionare, în urma pandemiei.
Cel mai mare contractant de apărare din lume se așteaptă acum ca profitul să fie între 27 și 27,20 dolari pe acțiune în 2023, comparativ cu indicațiile anterioare de 26,60 dolari până la 26,90 dolari pe acțiune.

Grupul anticipează ca vânzările nete pe întregul an să se situeze între 66,25 miliarde dolari și 66,75 miliarde dolari, în creștere față de estimarea sa anterioară de 65 miliarde dolari la 66 miliarde dolari.
Lockheed, cu sediul în Bethesda, Maryland, a înregistrat un venit net de 6,63 dolari pe acțiune în trimestrul al doilea, peste estimările Wall Street de 6,45 dolari pe acțiune, potrivit datelor Refinitiv. Pe o bază ajustată, profitul a fost de 6,73 dolari pe acțiune.
Vânzările nete trimestriale au crescut cu 8,1%, până la 16,69 miliarde dolari, depășind așteptările de 15,92 miliarde dolari.