Companiile media vor avea voie să interzică accesul utilizatorilor care folosesc aplicații care blochează reclamele

Companiile media vor avea voie să interzică accesul utilizatorilor care folosesc aplicații care blochează reclamele
Profit.ro
Profit.ro
scris 11 ian 2017

Companiile media vor avea voie să interzică accesul utilizatorilor care folosesc aplicații care blochează reclamele, potrivit noilor reguli de confidențialitate online discutate marți, la Comisia Europeană, în încercarea de a clarifica problemele juridice apărute pe această temă, informează Financial Times.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Pentru combaterea creșterii tehnologiei ad blocking, mai multe publicații online - de la Wired la tabloidul german Bild - au optat pentru varianta de a interzice accesul utilizatorilor care refuză să vadă reclame.

Este estimat că peste 200 de milioane de persoane folosesc aplicații care blochează anunțurile publicitare online, lipsind publicațiile de profituri, dar care ușurează navigarea pe site-uri pentru utilizatori, scrie News.ro.

Tehnologia folosită pentru interzicerea accesului pe site-uri a acestor utilizatori se află într-o zonă de mijloc din punct de vedere legal. Site-urile sunt obligate să ceară permisiunea de a ”accesa” un device. Unii activiști ai termenilor de confidențialitate susțin că tehnologia folosită pentru a detecta un ad blocker s-a ridicat la nivelul de ”acces” și este ilegală.

Comisia Europeană va interzice, inclusiv în România, mesajele spam și va introduce reguli pentru cookie-uri CITEȘTE ȘI Comisia Europeană va interzice, inclusiv în România, mesajele spam și va introduce reguli pentru cookie-uri

Marți, Comisia Europeană a dezvăluit o propunere care presupune că simpla detectare a unei aplicații de blocare a reclamelor nu necesită consimțământ.

Andrus Ansip, care conduce proiectul Digital Single Market în cadrul Uniunii Europene, a recunoscut că unii dintre activiștii onlline ai termenilor de confidențialitate vor da înapoi. El îi cataloghează ca ”oameni care vor acces gratuit și nu sunt interesați de costurilor editoriale”. El a adăugat: ”Vor critica această idee, însă este nevoie de claritate legală”.

Această mutare reprezintă și o susținere a publicitarilor online, care au de-a face cu reguli mai stricte privind felul în care urmăresc utilizatorii pentru a le afișa reclame. 

viewscnt
Afla mai multe despre
reclame
media