Google a fost de acord să plătească publisherilor germani 3,2 milioane de euro pe an pentru publicarea conținutului lor de știri, în așteptarea unei decizii din partea oficiului german de brevete (DPMA) cu privire la această problemă, au declarat părțile, în comunicate separate, transmite Reuters.
Operatorul motorului de căutare din SUA a ajuns la un acord cu Corint Media, o organizație umbrelă care reprezintă interesele editorilor germani și internaționali, inclusiv Sat.1, ProSieben, RTL, Axel Springer și CNBC, scrie News.ro.

4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
”Plățile către Corint Media sunt în conformitate cu ceea ce am convenit deja cu 470 de publicații regionale și naționale din Germania”, a spus Google, subliniind acordurile de licență existente cu publicații precum Spiegel, Zeit și FAZ pentru utilizarea titlurilor, extraselor și miniaturilor.
Corint Media, care a solicitat inițial o plată de 420 de milioane de euro pentru utilizarea conținutului de știri, în 2022, a declarat că speră că decizia comisiei de arbitraj DPMA va duce la ”o creștere semnificativă a remunerației care trebuie plătită de Google”.
Părțile au convenit anterior asupra unei plăți unice de 5,8 milioane de euro de către Google, pentru perioada de la introducerea noii legislații auxiliare privind drepturile de autor în presă, în 2021.
”Cvasimonopolul Google dictează prețurile, așa că ruta prin instanțe este singura modalitate de a ajunge la o remunerație adecvată pentru utilizarea conținutului”, a declarat directorul general al Corint, Christine Jury-Fischer.