IULIUS dă startul celei mai ample transformări a Palas Iași. Prima etapă va genera mai mult spațiu de retail, va crește amprenta verde a proiectului și va adăuga opțiuni pentru relaxare și socializare

Compania IULIUS a demarat prima etapă a unui amplu proiect de reamenajare și modernizare a ansamblului mixed-use Palas Iași, după un concept realizat, în premieră pentru România, de Foster + Partners, care va revitaliza centrul orașului: mai mult verde, concepte de retail inovatoare, experiențe noi, în armonie cu diversitatea culturală și istorică a zonei.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
IULIUS dă startul celei mai ample transformări a Palas Iași. Prima etapă va genera mai mult spațiu de retail, va crește amprenta verde a proiectului și va adăuga opțiuni pentru relaxare și socializare

Compania IULIUS a demarat prima etapă a unui amplu proiect de reamenajare și modernizare a ansamblului mixed-use Palas Iași, după un concept realizat, în premieră pentru România, de Foster + Partners, care va revitaliza centrul orașului: mai mult verde, concepte de retail inovatoare, experiențe noi, în armonie cu diversitatea culturală și istorică a zonei. Palas Iași este unul dintre cele mai performante proiecte mixed-use din țară, anul trecut depășind 22,2 milioane de vizite. Reamenajarea este estimată la 80 de milioane de euro, ceea ce va ridica investiția realizată de IULIUS în centrul Iașului la peste 520 de milioane de euro. Suprafața totală de retail va ajunge la 80.000 mp închiriabili.

Transformarea Palas vizează optimizarea spațiilor existente și amenajarea de noi zone dedicate shoppingului. Acest proces nu presupune construirea de noi clădiri.

IULIUS dă startul celei mai ample transformări a Palas Iași. Prima etapă va genera mai mult spațiu de retail, va crește amprenta verde a proiectului și va adăuga opțiuni pentru relaxare și socializare

Prima etapă vizează esplanada Teatrului pentru Copii și Tineret „Luceafărul”, unul dintre punctele de acces în Palas. Lucrările vor începe cu cercetarea arheologică a perimetrului, dată fiind poziționarea Palas în centrul istoric al orașului. În această fază sunt prevăzute intervenții sub esplanadă, unde vor fi amenajate spații suplimentare de retail, conectate direct cu mall-ul, precum și noi locuri de parcare. La final, esplanada va fi transformată într-un spațiu mai verde, ce va include zone de relaxare, restaurante și terase, un amfiteatru urban în aer liber, precum și facilități pentru familii.

„Începem cu entuziasm remodelarea Palasului, un proiect care duce regenerarea urbană la nivelul următor datorită viziunii inovatoare, sustenabile pe care o propune echipa de arhitecți ai Foster + Partners. Rezultatul va fi spectaculos și va reflecta atașamentul special al IULIUS față de Iași: o experiență urbană revitalizată, un Palas mai verde și mai bine conectat cu orașul și mai atractiv pentru comunitate, cu multiple opțiuni de shopping și timp liber. Am gândit acest proces în etape pentru a reduce la minimum impactul asupra vizitatorilor și a activității ansamblului”, a spus Raluca Munteanu, Director de Dezvoltare IULIUS.

IULIUS dă startul celei mai ample transformări a Palas Iași. Prima etapă va genera mai mult spațiu de retail, va crește amprenta verde a proiectului și va adăuga opțiuni pentru relaxare și socializare

Remodelarea ansamblului reflectă preocuparea IULIUS de a consolida relevanța proiectului flagship din portofoliul său și este, în același timp, răspunsul la interesul crescut al retailerilor internaționali de a fi prezenți sau de a-și extinde prezența în Palas.

Vor fi extinderi de magazine și noi formate flagship store implementate pentru ancorele principale actuale, branduri în premieră regională, din fashion, department store, bijuterii, sport, cosmetice, spații de joacă pentru copii și centre de distracție pentru toate vârstele, precum și concepte noi de food & beverage.

Anul acesta au avut loc intrări de branduri și extinderi ale unor magazine existente, precum: FURLA (primul magazin din afara Capitalei), JD Sports, Nike, BUZZ, Crocs, LEGO®, Levi’s, Stay Fit Gym, Gioelia, Hervis Sports. Alte nume așteptate de clienți urmează să deschidă magazine în viitorul apropiat, printre care: retailerul irlandez Primark, Sport Guru, Sport Vision și All Mountain – unicul importator și distribuitor oficial în România al brandurilor The North Face și Patagonia.

Dezvoltarea Palas va continua prin intervenții arhitecturale care vor pune în valoare conexiunea cu Palatul Culturii, printr-un design verde. Atriumul, zona centrală a clădirii de retail, va avea suprafețe vitrate generoase pentru mai multă lumină naturală și pentru a oferi o perspectivă spectaculoasă asupra Palatului Culturii.

IULIUS dă startul celei mai ample transformări a Palas Iași. Prima etapă va genera mai mult spațiu de retail, va crește amprenta verde a proiectului și va adăuga opțiuni pentru relaxare și socializare

Grădina Palas va fi reamenajată și va include crearea unor noi trasee de promenadă, jocuri de apă în cascade și zone de relaxare și activități în aer liber. Centrul de conferințe Congress Hall va fi relocat într-un spațiu nou, cu panoramă spre Palatul Culturii, și va include 4 săli cu o capacitate de 1.000 de locuri și facilități ultramoderne.

Preocuparea constantă a IULIUS, care a propus în premieră în România concepte de regenerare urbană la Iași și Timișoara, este să creeze proiecte care răspund nevoilor concrete ale orașelor, generează dezvoltare economică și contribuie la o calitate mai bună a vieții. Dezvoltarea Palas care demarează acum se înscrie în același efort, acela de a oferi soluții inovatoare la provocările unei societăți în continuă transformare. Mai multe detalii se găsesc pe palasiasi.ro.

IULIUS dă startul celei mai ample transformări a Palas Iași. Prima etapă va genera mai mult spațiu de retail, va crește amprenta verde a proiectului și va adăuga opțiuni pentru relaxare și socializare

Foster + Partners este un studio global de arhitectură, urbanism și proiectare, cu rădăcini profunde în sustenabilitate, fondat acum mai bine de cincizeci de ani, în 1967, de către Norman Foster. De atunci, el și echipa formată în jurul lui au înființat un birou internațional, cu reputație de talie mondială pentru design atent și de pionierat, funcționând ca un studio de sine stătător, caracterizat de diversitate etnică și culturală deopotrivă. Studioul integrează competențele de arhitectură cu cele de inginerie structurală și de mediu, urbanism, design interior și industrial, machetare și producție de film, aeronautică și multe altele, într-un mediu de lucru colegial, asemănător unei universități compacte. Aceste competențe diverse permit abordarea unei game largi de proiecte, în special cele de complexitate și amploare considerabile.

IULIUS dă startul celei mai ample transformări a Palas Iași. Prima etapă va genera mai mult spațiu de retail, va crește amprenta verde a proiectului și va adăuga opțiuni pentru relaxare și socializare

Foster+Partners are în portofoliu edificii importante, precum: sediul Apple – Apple Park din California; sediul european al agenției de știri Bloomberg Headquarters din Londra (considerată, în 2018, cea mai sustenabilă clădire de birouri); renumita clădire de birouri - 30 St Mary Axe (The Gherkin) din Londra; Great Court de la British Museum Londra; transformarea clădirii Parlamentului german – Reichstag.

Inaugurat în 2012, Palas Iași reprezintă cea mai mare investiție în real estate din estul țării, în valoare de peste 320 milioane de euro. Situat lângă Palatul Culturii, Palas este primul proiect de tip mixed-use realizat în România și include: peste 270 de magazine, șapte clădiri de birouri clasa A (75.600 mp), la care se adaugă Palas Campus, cea mai mare clădire de birouri din România, dezvoltată în proximitate (60.000 mp), un centru de evenimente, hotel de 4*, restaurante și cafenele tematice, parc de 50.000 mp, carusel, patinoar sezonier și alte facilități de timp liber, precum și cea mai mare parcare subterană din România, cu peste 2.500 de locuri. Prin mixul inedit și complex de shopping și entertainment, Palas atrage anual peste 22,2 milioane de vizitatori, inclusiv din Republica Moldova.

IULIUS dă startul celei mai ample transformări a Palas Iași. Prima etapă va genera mai mult spațiu de retail, va crește amprenta verde a proiectului și va adăuga opțiuni pentru relaxare și socializare

Compania IULIUS este dezvoltator și operator specializat în ample proiecte mixed-use de regenerare urbană din România, cu o experiență de peste 25 de ani în real estate și cu o prezență în patru mari orașe din țară – Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava. Investițiile realizate depășesc 1,2 miliarde de euro. Portofoliul este compus din două proiecte mixte (Palas Iași și Iulius Town Timișoara), rețeaua națională Iulius Mall (Iași, Cluj-Napoca, Suceava), două proiecte de proximitate Family Market (Iași) și 15 clădiri office în Iași, Timișoara și Cluj-Napoca. Portofoliul include peste 320.000 mp de spații de retail, proiectele fiind lidere de piață la nivel regional, cu peste 73 de milioane de vizite anual. Compania are în dezvoltare alte două proiecte mixte majore de reconversie urbană, la Cluj-Napoca și Constanța, investiții estimate la peste 1,3 miliarde de euro.

IULIUS dă startul celei mai ample transformări a Palas Iași. Prima etapă va genera mai mult spațiu de retail, va crește amprenta verde a proiectului și va adăuga opțiuni pentru relaxare și socializare
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0733 -0.0004-0.01 %
1 USD4.3297 +0.0175+0.41 %
1 GBP5.8651 +0.0070+0.12 %
1 CHF5.4353 -0.0048-0.09 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
3 CAMERE - DISCOUNT - 12% DIRECT DE LA DEZVOLTATOR - PIPERA
  • {literal}{/literal} dormitoare
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
129.030 €
Cele mai citite