Smart luxury în designul de interior. O discuție cu Tudor Cartianu, CEO Delta Studio

Smart luxury în designul de interior. O discuție cu Tudor Cartianu, CEO Delta Studio
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 22 nov 2021

Arhitectura de interior a cunoscut o ascensiune în era pandemică, grație și dezvoltării sectorului de Real-Estate, de care domeniul amenajărilor interioare este strâns legat. La finalul anului curent, vorbim încă de o cerere puternică, un număr crescut de tranzacții și prețuri aflate în ușoară creștere, prin urmare și arhitectura de interior a cunoscut o diversificare, nu doar pentru a acoperi cerințele de amenajare apărute după achiziția unei locuințe noi, ci și pentru reamenajarea unui spațiu deja existent, ca urmare a nevoilor schimbate în acești (aproape) doi ani de reorganizare a activităților profesionale.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Evoluția domeniului arhitecturii de interior în strânsă legătură cu evoluția pieței de real-estate este subliniată și de Tudor Cartianu, CEO Delta Studio, care completează peisajul factorilor cu impact în domeniu cu menținerea trendului ascendent de reorganizare al sectorului corporate și reamenajare a clădirilor de birouri în spații de locuit sau mixte, aspect previzionat încă de la debutul pandemiei. Tudor Cartianu avansează un al treilea factor, acesta fiind sectorul bancar, prin menținerea și creșterea activelor, pentru persoanele care doresc să apeleze la un credit, pentru cumpărarea unei locuințe mai spațioase sau chiar pentru reamenajarea locuinței deja existente.

Relația oamenilor cu spațiul în care trăiesc în era pandemiei

Pandemia a venit și cu o nevoie mai acută de ”a schimba ceva”. Survenită și din schimbările de pe plan profesional/școlar, fenomenele ”work-from-home” și ”study-from-home” au atras și necesitatea unui spațiu mai mare, care să deservească nevoile tuturor membrilor familiei sau reamenajarea celui deja existen.

“De-a lungul timpului, relația oamenilor cu spațiul în care trăiesc s-a schimbat și a evoluat constant. Locuințele ne definesc și devin o parte din identitatea și personalitatea noastră, motiv pentru care este de înțeles dorința de a face din spațiul locuirii un loc cât mai confortabil. Deși amprenta personală este esențială, în ultimii ani, consumatorii din România au realizat cât de importantă este consilierea specialiștilor în amenajarea interioară. Dacă la început ”designul de interior” se adresa persoanelor (segmentului de populație) cu venituri mari, în 2021, proiectele de amenajare interioară au devenit o componentă normală, accesibilă și celor cu venituri medii. Și acum, ca să concluzionăm și să răspundem și la ultima întrebare, Delta Studio s-a adaptat bine acestor schimbări, prin investiții în platformele digitale, în echipamente logistice, și în showroom-urile din toată țara, renunțând la distribuitori și bazându-se exclusiv pe magazine și online. În același timp, am investit în crearea de stocuri semnificative pentru produsele noastre, astfel încât putem onora absolut toate comenzile în timpul agreat cu clienții”, menționează Tudor Cartianu, CEO Delta Studio.

Trend-urile actuale în materie de amenajări interioare

Trendul actual în materie de amenajări tinde spre stilul minimalist, cu materiale cât mai apropiate de natură, atât ca proces de fabricație, cât și cromatică. Texturile și liniile sunt cele care accentuează un stil de arhitectură și nu în ultimul rând personalitatea beneficiarilor spațiului respectiv.

“Sustenabilitatea a atins cu succes și acest domeniu, iar furnizorii vin cu propuneri extrem de bine conturate pentru fiecare tip de locuință. Cromatica materialelor folosite oferă o complementaritate confortabilă. În designul actual s-a renunțat la folosirea materialelor și cromaticii care încarcă vizual decorul, optându-se pentru elemente care oferă atât un confort necesar vieții active în care trăim, cât și spațiul de relaxare de acasă.”, subliniază Tudor Cartianu, CEO Delta Studio.

Tot de piața de real estate se leagă și trendurile acuale în materie de amenajări, În ultimul an, aceste două domenii au funcționat foarte bine, datorită schimbării nevoilor clienților.

“Din cauza perioadei pe care o traversăm, am început cu toții să simțim o nevoie de redecorare sau chiar de schimbare a locuinței, fapt care a motivat constructorii să creeze ansambluri rezidențiale, care să întrunească dorințele beneficiarilor: cartiere de case în zonele limitrofe orașelor mari sau ansambluri rezidențiale cu terase spațioase și camere mai mari. Toate acestea, completate cu serviciile de design și amenajări interioare, sunt menite să ofere un concept complet.

În 2020 și 2021, focusul a fost mai degrabă pe sectorul rezidențial, decât pe cel office, în principal datorită creșterii nevoii pe acest segment și mai ales, creșterii fondului imobiliar, care să întrunească această nevoie.”, observă Tudor Cartianu.

Smart luxury în designul de interior. O discuție cu Tudor Cartianu, CEO Delta Studio

Smart luxury în designul de interior

Delta Studio este un brand bine poziționat, cu 10 showroom-uri în țară și un birou de arhitectură integrat. Segmentul pe care s-a poziționat și menținut compania este cel Smart Luxury, latura digitală a companiei fiind integrată cu cele 10 showroomuri existente în cele mai importante orașe ale țării. Astfel, înainte de achiziționare, produsele selectate pot fi vizualizate pe platformă sau chiar direct în showroom.

“Smart Luxury este propunerea și provocarea noastră de a modera un buget mediu cu inteligență pentru a obține rezultate excepționale. Alegerea și asocierea creativă a pieselor unei amenajări (de la finisaje până la decorațiuni) reprezintă elementele esențiale pentru un proiect reușit și pentru locuirea în condiții de calitate. Strategia noastră este de a fi integratori, de a aduce împreună toți actorii implicați în procesul de amenajare interioară și de a gestiona toate etapele proiectului, de la concept la recepția lucrării executate. Astfel, preluăm responsabilitatea întregului proiect și oferim clienților siguranța că acesta este sub control iar rezultatul livrat în parametri optimi.

Clienții, care au condus această cerere, fac parte din publicul țintă al Delta Studio, segmentul smart luxury, constituit din oameni preponderent din mediul urban, cu studii superioare, informați și în pas cu digitalizarea, care au ajuns la un stadiu al carierei și iau în calcul plecarea dintr-un oraș aglomerat, pentru un spațiu care să le ofere un confort sporit. Sunt cei care în anii pandemiei au experimentat munca de acasă, nevoiți sau nu și care își doresc mai mult de la spațiul care le este atât casă cât și birou. Persoane sensibile la designul de bună calitate și preocupați de a face o investiție rațională, care își menține valoare în timp.” menționează Tudor Cartianu.

Piața arhitecturii de interior din România în comparație cu cele din regiunea CEE

Tendințele internaționale încep să fie bine asimilate în România, țara noastră înregistrând vârfuri de reușite, comparabile atât cu CEE cât și cu Europa Occidentală, însă la nivel general se simte încă nevoia de a forma publicul și de a ridica standardul general al amenajărilor interioare.

Potrivit lui Tudor Cartianu, Delta Studio și-a propus să democratizeze serviciile de amenajare interioară pentru a crește cât mai mult factorii estetic și de confort. În acest sens, conceptul smart luxury permite Delta Studio să aducă publicului cele mai recente tendințe, în limitele unui buget rațional și optimizat.

“Totodată urmărim să creștem standardul oferit clienților noștri.” subliniază Tudor Cartianu. Dacă până în urmă cu 10 ani se punea accent pe ”do-it-yourself”, în sensul că beneficiarul se ocupa singur de achiziția și contractarea furnizorilor pentru a-și duce proiectul la bun sfârșit, acum sunt apreciate companiile care oferă soluții 360°, personalizate, adaptate fiecărui buget disponibil. “Soluțiile 360° se referă la contractarea unei companii care este capabilă să aducă proiectul la realitate de la A-la-Z, cu minim efort din partea clientului. Dacă în urmă cu mai puțin de 10 ani, designul & arhitectura de interior erau percepute ca fiind servicii inaccesibile oamenilor de rând și atribuite doar unui segment restrâns de persoane, iată că astăzi acestea ajung inclusiv la persoane cu venituri medii, care-și doresc un confort sporit, o utilitate corectă și un design interior plăcut privirii. În ciuda miturilor auzite, un arhitect de interior poate optimiza notabil bugetul de amenajare a unei locuințe.” adaugă Tudor Cartianu.

Odată cu avansarea tehnologiei, soluțiile de proiectare și selecție ocupă mai puțin timp, prin randări profesioniste și realiste, care pot corela ideea cu viitoarea realitate dorită. Tot mai mulți clienții caută în acest domeniu companii care să le înțeleagă nevoile de locuire, profesioniști care să fie în pas cu trendurile din domeniu, cu materialele, și care să înțeleagă foarte bine funcționarea acestora. Astfel CEO-ul Delta Studio vede consultanța ca fiind strâns legată de portofoliul vast al materialelor oferite de companie, iar platforma drept un prim pas în cunoașterea dorințelor beneficiarilor cu privire la proiectele lor.

Smart luxury în designul de interior. O discuție cu Tudor Cartianu, CEO Delta Studio

Inovația în cadrul Delta Studio.

Fondată în anul 1996, Delta Studio operează o platformă de soluții profesionale, susținută de o comunitate de profesioniști din sfera arhitecturii, a designului de interior și a construcțiilor. Totodată, compania deține un portofoliu vast de finisaje și produse de design interior, atât în rețelele de magazine proprii, disponibile în cele mai importante orașe din țară, dar și online, pe deltastudio.ro.

“10.000$ împrumutați și multă ambiție. De aici a pornit totul…

Inovația în cadrul companiei noastre s-a bazat pe muncă, oameni profesioniști, dedicați companiei, care sunt atenți în mod constant la schimbările din piață și ascultă vocea cumpărătorului. Întrucât suntem înclinați spre cifre, măsurăm totul în funcție de vânzări, statistici și previziuni.

Am învățat să fim foarte competitivi și mereu în pas cu ultimele trenduri, printr-o interacțiune continuă cu clienții și partenerii noștri. Am învățat că un portofoliu premium de produse, destinate designului și amenajărilor interioare, completează cu success o echipă de profesioniști, care oferă servicii și consiliere unui public extrem de bine informat și educat. Practic, în ziua de astăzi, un proiect dus la final implică o colaborare deschisă între client și architectul care se bazează pe un portofoliu vast de produse calitative.” menționează Tudor Cartianu.

Planurile Delta Studio pentru următorii 5 ani

Din 1996, de la debutul pe piață și până acum, Delta Studio a depășit criza financiară din perioada 2007-2008, iar mai recent, criza sanitară, anii 2020-2021 fiind cei în care compania s-a reinventat permanent, a investit în oameni, în sistemele informatice și de digitalizare, a deschis propriul birou de arhitectură de interior, a abordat curajos noile oportunitățile economice și a măsurat rezultatele.

Conform lui Tudor Cartianu, aproximativ 60% dintre proiectele de amenajare interioară, în sectorul rezidențial, sunt onorate de Delta Studio.

În perioada ianuarie-septembrie 2021, Delta Studio a avut o creștere de aproximativ 10% a cifrei de afaceri și tot atât a profitului față de aceeași perioadă a anului trecut.

Planurile Delta Studio pe următorii 5 ani sunt legate de sectorul de real estate: extinderea companiei atât pe parte de furnizare a soluțiilor și serviciilor de arhitectură și amenajare de interior, cât și pe segmentul imobiliar. Un proiect care face parte din planul de extindere a Delta Studio în materie de imobiliare este Vernis Corbeanca și a presupus amenajarea și utilarea a 24 de case, în cadrul unui complex întins pe 10.000 mp. Proiectul se află aproape de final, urmând ca în prima lună din 2022 să fie predată prima casă, iar în prima jumătate a anului viitor să fie finalizat integral.

Smart luxury în designul de interior. O discuție cu Tudor Cartianu, CEO Delta Studio

“Avem deja un know-how iar debutul pe piața imobiliară a fost un pas pe care l-am considerat firesc. Am început cu proiectul Vernis – Corbeanca, un complex de 24 de case utilate și amenajate premium, cu sistem smart home, care își dorește să creeze o micro-comunitate și care va fi finalizat și livrat total până la jumătatea anului 2022. A fost proiectul nostru de suflet, în care am investit toate cunoștințele dobândite de-a lungul a peste 25 de ani de arhitectură și design de interior. În plus, zona Corbeanca este o locație foarte importantă pentru segmentul rezidențial. Planurile se axează pe dezvoltarea brandului Vernis și în alte zone de interes din afara Capitalei, precum Snagov sau Izvorani, însă nu pierdem din vedere nici zonele-cheie din București, precum Dorobanți sau platforma Republica, o zonă ”fierbinte” a Capitalei, unde Delta Studio deține 20.000 mp. În prezent, aici avem un depozit, cu toate capacitățile logistice, însă în viitor, ne dorim să mutăm această structură în județul Giurgiu – Bolintin Deal, o zonă ideală pentru desfășurarea de ”forțe” logistice. Investiția pentru noul depozit se ridică la aproximativ 6 milioane de euro, iar Delta Studio a accesat în acest sens și o finanțare europeană. Ne bazăm planurile, așa cum am spus, pe calcule, previziuni și analize. Și învățăm din greșeli.” subliniază Tudor Cartianu.

Un material Investing in Property

viewscnt
Afla mai multe despre
tudor cartianu
delta studio